Gepost door: gijssterks | 18 augustus 2005

18/8/05 Sail 05 bezocht

Opdracht die ik gekregen heb van deskundigen is: Geniet!
Dat hebben we gedaan vandaag. We zijn naar Sail 05 geweest. Prachtig weer, blauwe lucht, warm met pakweg 25 graden. Genieten van de boten-parade. En van de vele Tall Ships:
Mensen waren er ook veel. Ik vond dit een geslaagde foto van een bierblik, anderen vinden dat ik steeds vrouwen op de foto zet .

Toen ik op het IJ-veer stond te wachten kreeg ik even hartkloppingen. Het was zo druk dat het publiek in kooien van hekwerk werd gebufferd, ik dacht er aan wat er mis kan gaan, en dan… Maar wetende dat het daardoor kwam is het even ademhalen, niets om je druk te maken.
Terugreis in een tot Utrecht over-overvolle trein, de trein van 6 uur en half 7 was samengevoegd tot 1 trein dus…. We zaten in het portaaltje. Een aardige jongeman was opgestaan zodat we beiden konden zitten (we worden oud, als een jongere voor je opstaat…). Een man die er stond zei tegen aan ander dat ie een man opgevangen had, hij leek wel dood, steward had het overgenomen, maar toch, er was niemand anders die hielp. Ik keek naar mijn vrouw, en voelde ons beider reactie. Gezegd van hartstilstand en zo. Bleken ze beiden ook hart-problemen te hebben gehad, hart-infarcten. Kortom: Je kunt het niet voorkomen of negeren, het hart is er blijkbaar altijd als je er nog zo op gefocusd bent als wij.
Nog even lekker gegeten in de stad, het was nog steeds boven de 20 graden.

Fietsend op de terugweg tot de conclusie gekomen dat we zo’n dagje ontspannen de laatste tijd te weinig hebben gedaan. En een nieuwe regel ontdekt: Als je teruggeworpen wordt op jezelf, zoals na confrontatie met mijn hart op 13 juli, dan is er een soort natuurlijk proces om alle normaal te laten worden, door risico-mijdend te vervallen in min of meer vaste patronen. Zoiets als vastklampen aan huis en haard.

Responses

  1. […] dit keer waren we bij Sail zoals we er ook bij waren in 2005 en 2010. Zie eerdere blogs voor Sail 2005 en Sail […]


Geef een reactie

Categorieën

