Gepost door: gijssterks | 28 juli 2006

Er is er een Jarig…

 Er is er een Jarig

Hoera Hoera

Dat kun je wel zien dat is ik

Vandaag ben ik 56 geworden. Net begonnen aan een nieuw leven, met pensioen sinds 1 juli.

Een jaar geleden:

Ik vierde mijn verjaardag. Met BBQ. Ik wilde iets extra’s. De eerste verjaardag sinds. Ik was bezig met werken. 3×3 uur. Een ramp, maar dat wilde ik nog niet zien. Ik was aan het terugkomen. Wilde alles weer ‘normaal’ hebben. Gewoon werken. Bewijzen dat ik alles kon.

Gisteren sprak ik een oud-collega die met een burn-out in de WAO is gekomen. Hij probeerde ook, na een jaar ziek te zijn geweest. 3×4 uur. Ging niet. Terug naar 2×2. Ging niet. Gestopt. Handdoek in de ring. ‘Jij snapt dan als een van de weinigen hoe dat is’ zei ie.

Nu:

Ik vier mijn verjaardag. Gewoon. Wij vierden onze verjaardag altijd. ‘Ik vier voortaan alles’ heb ik gezegd. Het is weer een gewone verjaardag. Werken? Daarmee ben ik gestopt. Ik heb een goed pensioen. Ik ben er blij mee, ik moet er niet aan denken weer te gaan werken. Een zwager vroeg me laatst of ik, als het zich mocht voordoen, een interim-baan zou willen, 2 – 3 dagen per week. Ik geloof dat mijn Nee net zo snel kwam als wanneer ie gevraagd had of ik cocaine gebruikte…

Gisteren nog een afscheidsreceptie, zie log gisteren (ja, gezellig, wel warm binnen, na het eten nog even terras buiten). Het werken is inderdaad echt voorbij. Met werken heb ik niets meer. Ik hoor ze er over praten, het is een andere wereld. Voltooid verleden tijd.

56 en aan het begin van een nieuw leven.

========================================================

Vanmorgen kreeg ik een mailtje uit een ver ver verleden. Ik werkte van 6 september 1970 tot 6 november 1978 bij het CVI, de computer-dochter van de Nederlandse Spoorwegen. Een leuke tijd die lang voorbij is. Vanaf ongeveer 1972 in het CVI-gebouw, Utrecht, opvallend groen gebouw, toen zeer zichtbaar vanaf het spoor. Later werd de Rabo-bank er tussen gebouwd. Het gebouw is plat gegaan, inmiddels eigendom van de Rabo. Er komt nieuwbouw, de Rabo-torens.

Ik vind de symboliek heel mooi, op deze dag. Opruimen die hap. Voltooid verleden tijd.

56 en aan het begin van een nieuw leven.

Responses

  1. van harte Gijs met je verjaardag en ik hoop dat er nog vele verjaardagen zullen volgen.
    een fijne dag verder en groetjes van ons uit het hoge noorden.

  2. waarom wil het niet lukken?

  3. sorry, het lukt dus wel!

  4. Van “hart”e gefeliciteerd. nog vele jaren in goede gezondheid toegewenst.


Geef een reactie

Categorieën

