Gepost door: gijssterks | 15 augustus 2006

Schrootjesplafond – vervolg

Vervolg op log van gisteren.

Hard gewerkt vandaag. Late weblog, sorry, ik weet dat er mensen zijn die er op wachten. Ik zie het aantal bezoeken. Vandaag al 50 bezoeken van 37 bezoekers. Dus 17 die meer dan eens geweest zijn (of 1 van 3 keer en 15 van 2 keer of …).

Hard gewerkt vandaag.

Vanmorgen de nieuwe tengels (latten) aan het plafond gemaakt in de gang hal. Voor een schrootjes-plafond komt het niet zo nauw, voor plafond-platen 120×60 in verband wel. Tengels om de 60 cm. Een heleboel gaatjes boren, in het plafond, boven je macht. En tengels vast-schroeven, gelukkig heb ik een accu-schroevedraaier die ik gisteren al extra opgeladen had. Slecht voor de schouders, zeker met mijn RSI-verleden. Toen mijn lief terug was van werken om half vier zaten ze erop. De tengels.  Een flink karwei, de hal is 10.5 M2 (L-vorm, grootste lengte 4.65, grootste breedte 280).

Ik stelde voor om de plafond-platen ook nog even te doen, tegen vier uur, met mijn lief. ‘In een twee uur doorwerken zitten ze erop’.  Mooi niet dus. Tegen achten waren we klaar. Ik wist niet dat de hal zo scheef was. Achteraf heb ik aan alle kanten moeten bijzagen zagen. Bijzagen kan niet. Helaas, was wel handig geweest, bij verkeerd afzagen.

Dit is het resultaat tot nu toe. Nu alleen de afdek-latjes nog, maar geeft niet zo’n troep. Mijn lief heeft toen Chinees gehaald, en ik heb het gereedschap en troep opgeruimd. Dan eten. Stofzuigen, maar mijn lief vond dat ik beter kon gaan douchen. Ik had al hard genoeg gewerkt. Het kan ook zijn dat ze vond dat het stofzuigen goed moest gebeuren.

Nu heb ik

  • Zere nek, schouders en armen van het boven het hoofd werken
  • Zere handen van het gruis, schroefjes en spijkers
  • Zere rug van het tillen en krom staan met zagen
  • Zere voeten en spierpijn in mijn benen van het trap op / trap af gaan

Kortom: Hardstikke Lekker Gewerkt !

En dan is de weblog wel een beetje laat…

Responses

  1. Ja, je hebt hard gewerkt! (Wij ook, lekker klussen met die regen…………!!!)
    En ja, ik heb vanavond wel ’n keer of 3-4 gekeken en dacht al tot morgen te moeten wachten. Gelukkig, bij mijn laatste “poging” voor het afsluiten was ik weer gerust. Groetjes!


Geef een reactie

Categorieën

