Gepost door: gijssterks | 28 november 2006

Extra controle

Ik schreef in mijn weblog van afgelopen vrijdag, even tussendoor:

Eén klein bijna-bedrijfs-ongevalletje. Bij het snoeien van de platanen met de takkenschaar, ik stond op een trap lekker niet gezegd dat ik daar voorzichtig mee moet zijn schoot het handvat tegen de ICD. Die huid is daar gevoelig, deed flink zeer. Ik voel het nog. Ik heb nog gevoeld aan de ICD, maar ik geloof niet dat er een deuk in zit (grapje).

Zondag deed het nog zeer. ’s Nachts, zondag op maandag, ben ik wel tien keer wakker geworden omdat ik op mijn linkerzij ging liggen. Ik droomde er zelfs over.

Maandagmorgen dacht ik ‘Als ik er van wakker lig en er van droom dan is het misschien tijd om kontakt op met het UMC Utrecht!’. Gelukkig hebben ze er tegenwoordig e-mail ‘voor niet urgente vragen’. Ik heb een foto gemaakt van de ICD-plek, en een mailtje geschreven:

P1080495 Blauwe plekAfgelopen vrijdag schoot bij het snoeien de steel van de takkenschaar uit. Recht op de ICD, midden erop. In de bijlage kunt U precies zien waar, ik heb er een blauwe plek aan overgehouden. De bovenkant waar de draad vastzit is niet geraakt.
Ik veronderstel dat dit verder geen kwaad kan, hoewel het een paar dagen een beetje pijnlijk is. OK?
Groet,
Gijs

Voor de rest geen zorgen. Gewoon naar yoga. Gistermiddag fietsen, dagteller: 20 km. Niets aan de hand.

===

Gisteren om kwart over vijf belde Marjo, UMC Utrecht, die de e-mail behandelde. Ze had overlegd met mijn cardioloog en zijn collega. Ze vonden alle drie dat ik vandaag toch langs moet komen bij de technicus. Doormeten, testen of ie het nog doet. Geen risico nemen.

Toch begint er dan iets te kriebelen. Niet dat ik mijn pyama en tandenborstel al ingepakt heb, ik ga er vanuit dat het goed is allemaal. Maar het speelt in het achterhoofd. Ik zie het al voor me:

Takkenschaar schiet uit.Schade € 45.000

Ja, een nieuwe ICD is duur.

===

Omdat het al na vijven was gisteren, vanmorgen gebeld en een afspraak gemaakt, om 15:10 kunnen we er terecht. Mijn lief ging mee, die moest wel even iets regelen met het werk.

===

Vanmiddag waren we dus in het UMC Utrecht. ’t Kost wel wat tijd, uurtje heen, uurtje terug.

Netjes op tijd kwam een aardige vriendelijke ICD-technicus ons ophalen. Ik schrijf dit niet omdat ie dit ook leest, eigenlijk ben ik nog nooit een onaardige technicus tegengekomen. Ik heb netjes gevraagd of we foto’s mochten maken, voor de weblog. En dus kwam deze weblog ter sprake. Hij heeft ‘m meteen opgeschreven. Als technicus ken je de techniek. ‘Ik praat er wel over met patiënten, hoe het is een shock te krijgen, maar ik weet er eigenlijk te weinig van’. Dan is het aardig een ervaring te lezen, zoals ik die op mijn weblog heb staan.

De ICD is niet beschadigd. De draadjes zitten nog goed. Hij heeft ook niets gedaan wat ik niet zou willen. Geen schok. Niet gepaced. Bij hartslag boven 190 gaan pacen. (Pacen: stroomstootjes geven om het hart af te remmen). Als dat niet lukt of bij hartslag 230 geeft ie een shock. Zie ook weblog 22 mei.

Loos alarm. Gelukkig.

In elk geval staat de tijd nu weer goed, wintertijd. Die wordt goedgezet bij het uitlezen.

===

Op de terugweg zei ik tegen mijn lief ‘Zo, nu kan ik die gele vlek weer afwassen’. Bijna had ik er een blauwe plek bij. Aan de andere kant, dat wel.

Geef een reactie

Categorieën

