Gepost door: gijssterks | 14 december 2006

12053 + 365 = 12418

Zoveel dagen zijn we getrouwd vandaag, voor de wet.

Ik kan er wel een verhaal van maken, maar het wordt dan hetzelfde als vorig jaar 14 december denk ik. Dus: Hier is de link naar vorig jaar 14 december.

===

O shit, nu ik het nog eens lees, alleen een deel van de eerste helft zou ik nu ook min of meer hebben kunnen schrijven. Ik wist het wel, maar dacht er even niet aan toen ik daarnet begon met de weblog.

Toen liep de dag raar. Plannen die in duigen vielen, mijn lief die bij de kapper gebeld werd omdat het niet goed ging met haar moeder, achteraf het begin van het einde, 21 mei dit jaar. Slechte herinneringen. Mijn lief is gisteren naar de kapper geweest, ze noemde het al, die herinnering aan een jaar geleden…

===

Vandaag geen gekke plannen. Mooie rustige dag. Ik had me voorgenomen om vanmorgen een bloemetje te halen, ik had een afspraak bij de kapper 09:15 (was wel vroeg!), maar ik had niet op mijn lief gerekend. Nog voor het licht was had zij een bloemetje, voor mij…

Om de bloemisterij iets te ontzien, ze krijgen het al zo druk met de Kerst, heb ik maar iets lekkers  voor bij de koffie gehaald. We hebben gezellig samen een kerstboom gekocht en opgetuigd. En ik heb iets aparts gekookt: Zuurkool met konijn. Ik snapte het niet goed, Half wild konijn stond er op de verpakking. Dat wekt vragen op:

  • Is ie half wild, dus een beetje tam?
  • Welke helft heb ik, de tamme of de wilde?
  • Als ik de wilde helft heb, moet ik dan extra oppassen voor spetters bij het braden?

Het was lekker. Vond mijn lief ook. Rood wijntje erbij. Moeilijke keus, bij zuurkool denk ik aan een witte wijn, maar bij konijn aan rode. Dus toch de rode.

Kortom: Veel betere dag dan vorig jaar, met mijn schoonmoeder. Ook veel beter dan twee jaar geleden, toen ik in het UMC Utrecht lag te wachten op mijn ICD, die ik toen een week later kreeg.

Ik kan het gerust zeggen

Vandaag was de leukste 14e december in jaren!

Geef een reactie

Categorieën

