Gepost door: gijssterks | 22 januari 2007

Het Boek is weg

Vorige week heb ik het manuscript ‘voor eerste beoordeling’ opgestuurd naar Boekscout.nl en heb ik de laatste foto’s teruggekregen, en een paar aandachtspunten en een voorstel.

Afgelopen paar dagen het manuscript hierop aangepast. Mijn lief is er nog een keer kritisch door het hele boek gegaan. De meeste aanpassingen zijn voor de lay-out. Geen losse regel onder- of bovenaan. Geen sub-kop die onderaan het blad staat. Eigenlijk zijn er uiteindelijk maar een paar kleine tekst-aanpassingen geweest sinds de versie zoals die was sinds de correctie op taal- en schrijffouten. En zo hoort het ook natuurlijk, elke correctie / toevoeging heeft per definitie een risico om een fout te introduceren.

Vanmiddag heb ik de voorlopig definitieve versie opgestuurd.

Een pakketje met

  • Manuscript
  • Auteursgegevens o.a. op de achterflap
  • Omslag
  • 40 e-mail adressen, 42 eigenlijk en exclusief die welke ik voor mensen in de directe omgeving heb.
  • Pasfoto voor op het boek

Mijn werk zit er grotendeels op. Nu gaat Boekscout aan het werk. Ik krijg digitale proeven van omslag en binnenwerk. Dan kan er eventueel nog een kleine correctie gemaakt worden en daarna wordt het nul-exemplaar gedrukt en krijg ik dat toegestuurd. Hierna start het ‘commercieel traject’ en worden de boeken gedrukt op bestelling.

Geef een reactie

Categorieën

