Gepost door: gijssterks | 25 januari 2007

Piepende Detectiepoortjes

C&A is toch voordeliger luidt hun slogan. Het klopt! Maar alleen voor ICD-dragers!.

Dat moet ik even uitleggen.

We zijn vandaag naar Leiden geweest. Toen we door de winkelstraat liepen, de Haarlemmerstraat, wilde mijn zwager nog even in de C&A kijken, hij had in Den Bosch een jasje gezien maar ze hadden het niet in zijn maat, dus als je dan toch langs de C&A komt…

Het was me nog niet gebeurd. Ik had er over horen vertellen. De Gamma in Tilburg-Noord, heb ik ooit gehoord, had het ook. De detectiepoortjes die beginnen te piepen als je erdoor komt als ICD-drager.

Ik liep er doorheen. Biep-Biep-Biep. Meisje komt naar me toe, vraagt of ik net iets gekocht heb bij de V&D. Nee dus. Pas geleden dan? Ook niet. Draagtas afgeven. Terug naar buiten. Biep-Biep-Biep. Weer naar binnen. Biep-Biep-Biep. Het schiet me iets te binnen. Ik laat haar mijn ICD-Plaatje zien en zeg dat ik een Inwendige Defibrillator heb, en dat die de piep zal veroorzaken. Het meisje zegt nog ‘Die zou ik maar laten zitten’. Ik ben binnen.

Als we terugkomen vraag ik aan het meisje, er is inmiddels ook een oudere medewerkster bij, of ze dit probleem vaker hebben meegemaakt. ‘Nee, eigenlijk niet. Maar het apparaat staat hier wel erg scherp afgesteld, je weet hoe dat gaat tegenwoordig, met ingenaaide zakken in de binnenvoering.’ Dat weet ik niet, het zal wel. Terug naar buiten. Biep-Biep-Biep. Ik mocht gewoon doorlopen.

Kortom: 2 tips:

  1. ICD-dragers: Proletarisch winkelen is mogelijk in deze C&A. C&A is toch voordeliger! Als je binnen komt en hij piept zit je gebeiteld! Speciale tip: Stropdassen. Duur en passen in je broekzak. Foei, zo’n tip. Ik ben te goed voor deze wereld. Ik heb deze tip niet uitgeprobeerd. Ik draag tegenwoordig dan ook zelden een stropdas.
  2. Niet ICD-dragers: Pas op. Het apparaat staat scherp afgesteld. Zoek een andere winkel!!

Ik ben wel blij dat dit nu voor het eerst gebeurd. Als zoiets in het begin gebeurd was zou dit toch een fobisch effect kunnen hebben gehad… Nu, met de ICD sinds 2 jaar en een paar dagen, kan ik er wel mee lachen.


Wat wij in Leiden deden? Morgen wellicht meer. Ik ben er moe van. Verkoudheid is nog niet over. Kriebelhoest-buien. On-christelijk vroeg op. Wekker op 7 uur!! Hele dag op sjouw. Eten koken. Mijn lief moest om 7 uur naar reanimatiecursus. Logje maken. Morgen wellicht meer.


Toevoeging 21:00 uur: Ik had me vanmiddag natuurlijk niet helemaal uitgekleed, dus het kan in theorie nog iets anders zijn. Ik bedenk me zojuist dat ik enkele weken geleden een paar riemen gekocht heb bij C&A in Den Bosch. Ik zou eigenlijk moeten kijken of het aan die riem ligt, maar ik heb geen behoefte om daarvoor nog een keer op en neer naar Leiden te gaan. En in Den Bosch piepte ie niet. Pas op met proletarisch winkelen, alleen doen als ie op de heenweg al piept!!

Geef een reactie

Categorieën

