Gepost door: gijssterks | 13 november 2007

13 November – derde verjaardag

Feest vandaag, we vieren mijn derde verjaardag. Om precies te zijn

3e Verjaardag in Leven Nummer 2

Als je je derde verjaardag viert krijg je dan een driewieler? Of is het dan tijd voor je eerste fietsje-met-zijwieltjes?


13 November – een dag met herinneringen. Maar niet voor mij. Voor mij is het ‘een datum’ die in mijn geheugen gegrift staat, maar voor mij is het anders dan voor mijn lief en anderen in mijn omgeving. Voor mij is de datum helemaal niet verbonden met zwarte herinneringen, niet met angst en wanhoop, niet met beelden van iemand die met een opgeblazen buik en meer blauw/grijs dan levend op de brancard wordt weggevoerd of van iemand die aan enge apparaten hangt.

Ik was erbij maar ik ken het alleen van de verhalen achteraf. De eerste, voor anderen, bange dagen zijn uit mijn herinnering verdwenen, in het gat van vier dagen blanko.

Als ik terugkijk naar de laatste drie jaren moet ik zeggen dat voor mijn gevoel de ICD-shocks meer invloed gehad hebben op mij dan de hartstilstand. De hartstilstand was een eenmalig probleempje, nou ja, OK, je hebt gelijk, een eenmalig iets. De shocks gaven aan dat het niet eenmalig was, de shocks kwamen terug en, ik maak me geen illusie, zullen waarschijnlijk nog wel eens gebeuren. Daarbij gezegd dat na meer dan anderhalf jaar schokvrij te zijn geweest ook dat gevoel minder wordt.

Het leven is anders geworden. Je hebt erover kunnen lezen op deze weblog, en in mijn boek. Het boek dat de afsluiting was van de twee jaren nodig om over de hartstilstand heen te komen.

Afgelopen jaar was het weer leuk. Het leven van een vroeg-gepensioneerde. Zelfs wat de ICD betreft was het eigenlijk best leuk. Het boek dat in februari/maart uitkwam. Op de televisie geweest. Allerlei positieve reacties op boek, weblog en zeker ook op het televisie-optreden.

Je hebt het allemaal kunnen lezen op de weblog. Eigenlijk is dit een aardig ogenblik om er mee te stoppen, met de weblog, maar ik durf niet – zeker niet nadat ik zaterdag op de Lotgenotendag weer diverse reacties kreeg van mensen die niet kunnen slapen zonder mijn log gelezen te hebben…


Hoe het vorig jaar was en het jaar ervoor? Klik hier.

Responses

  1. Nou Gijs das weer mooi toch een jaar erbij. Van harte gefeliciteerd en veel plezier vandaag. Ook een groet voor je lief, zij mag het ook meevieren.
    Nanne

  2. Gefeliciteerd Gijs! In ons geval is een verjaardag toch steeds weer een echte mijlpaal. Enne… bedankt vvoor je recept. KOmt zeker eens op de kachel.
    Grtz Rob

  3. Hoi Gijs, alsnog gefeliciteerd met je 3de verjaardag! Prachtig toch dat je een deel 2 hebt gekregen? Ik vier mijn 4de verjaardag op 24 december (ik mag voor het eerste naar school in m’n eerste leven en nu in deel 2 leren we verder). Een dag om nooit te vergeten was het, met name voor de mensen om me heen). Jij (en ik) zweefden toen in een soort tussengebied. Ik wil dat tussengebied ooit eens proberen te schilderen….


Geef een reactie

Categorieën

