Gepost door: gijssterks | 20 december 2007

Ook verslavend: Free Rice

Nog zo eentje tegengekomen. Erg verslavend.

Met http://www.freerice.com/ spaar je rijstkorrels voor de Derde Wereld. Je doet dit door  de verklaring van moeilijke Engelse woorden te geven (multiple choice, keuze uit 4 antwoorden). Voor elk goed antwoord geven ze 20 korrels rijst aan de VN.

De moeilijkheidsgraad wordt bepaald door het niveau van de speler, de eerste woorden zijn een soort test. Mijn Engels is ‘boven gemiddeld’, 28 jaar ervaring in een bedrijf waar veel communicatie in het Engels ging draagt daar aan bij. Als ik begin heb ik er een stuk of 7 goed, dan wordt het inderdaad moeilijker.

Onderin komt na enkele keren een score te staan. Die zakt vanzelf als de woorden moeilijker worden. Ik zit na een tijdje, zo bij de 1000 rijstkorrels, rond level 23, als ik de eerste vijf of zo expres fout doe zit ik op 2 en krijg ik woorden zoals car (=automobile).

Voorbeeld:

Free_rice

Waarom verslavend?

  • Je bent in competitie, vooral met jezelf.
  • Iedereen kan het spelen, het spel past zich aan aan jouw niveau.
  • Moeilijk ophouden, je ziet de teller van rijstkorrels oplopen, ‘Nog even dan heb ik er 1000’.
  • Je hebt het gevoel dat je het doet voor het goede doel. Maakt het nog erger.

Succes!


Plaats een reactie

Categorieën