Gepost door: gijssterks | 28 maart 2008

Fotoclub – thema Lucht

Gisteren was het weer fotoclub avond, Fotokring Gestel.

Op de fotoavonden worden foto’s besproken. We zijn gisteravond begonnen aan een serie met als thema achtereenvolgens Lucht (27 maart), Aarde (29 mei), Water (28 augustus) en Vuur (9 oktober).

Gisteravond dus het thema Lucht.

Mijn foto’s staan hieronder. Grappig te zien hoe mensen het thema Lucht interpreteren. Sommige foto’s heel letterlijk, Lucht als wolkenlucht, blauwe lucht. Anderen als weerspiegeling van lucht. Ballonnen. Wind, zoals rietpluimen gebogen in de wind. Ik was niet de enige, drie hadden onderwerp ‘Fietspomp’. Trompetten ook. Iemand had een (in scene gezette) foto van iemand die naar lucht snakte, met een inhaler (puffer).

Leuk! Ook een aantal mooie en heel mooie foto’s.

Voor het eerst had ik mijn foto’s laten zien met een passe-partout, zie rechts. Scheelt een stuk, ziet er echt veel mooier uit. Je oog wordt niet afgeleid en de kleuren komen (nog) mooier op. Niet om op deze weblog een passe-partout er omheen te zetten, op de weblog is de grootte beperkt tot 800 pixels breed. Passe-partout erom betekent dat je minder foto ziet, en dat is toch jammer.

Dit waren mijn foto’s klik op foto voor vergroting.

Een ‘klassiek lucht-foto’. Vorig jaar augustus gemaakt, toen mijn lief en ik met mijn moeder een rondvaart maakten van Den Bosch naar Woudrichem v.v.

De tweede was van juli 2005. Na een aantal buien kwam de zon nog even door. Ze vroegen of de foto uit een vliegtuig gemaakt was, het stukje boom was in het passe-partout niet te zien. Nee, gewoon thuis, vanuit de slaapkamer, zodat de huizen er niet op stonden. Ik vind het ook een beetje een bidprentje-foto.

Deze heb ik eerder deze week gemaakt. Oefenen met mijn nieuwe toestel, scherpte-diepte uitproberen. Lucht uit een slangetje.


Voor zondag staat er een uitje van de fotoclub op het programma. Foto-tocht naar Slot Loevestein. Daar is een exercitie-middag van de NAN, de Napoleontische Associatie der Nederlanden, meer info klik hier. Ik hoop dat het een beetje mooi weer is…

Geef een reactie

Categorieën

