Gepost door: gijssterks | 8 april 2008

Vijver eruit (4)

Verder met het project ‘Vijver eruit’. Boodschapjes. Klusjes.

IMG_2184 Sproeier in gras

Midden in de tuin maar aan de rand van de vijver stond een sproeier. Boven de grond.

Ik heb met 25mm PVC een leiding gelegd en aangesloten op de waterleiding met een kraan in de garage. Tuin sproeien betekent even de kraan opendraaien. Bijvoorbeeld op een droge zomerdag ’s morgens vroeg als ik met de hond ga lopen, eerst even de kraan openzetten. Geen gedoe met slangen. Die ene sproeier kan de hele tuin net aan.

De vijver is weg dus nu staat hij midden op het gazon. Geen gezicht maar nog erger: een struikel-object. ARBO-technisch onverantwoord. Daar moet dus iets aan gebeuren: Een ondergrondse sprinkler die naar boven komt als de kraan opengezet wordt.

Img_2179_sprinklerGisteren was ik bij Tuincentrum Overvecht. Daar hadden ze wel sprinklers, goeie, van Gardena, maar ze konden me niet helpen over aansluiting op PVC-leiding. Of eigenlijk helemaal niet, de man (pakweg 40) die wilde helpen zei dat de ene die het wist zijn vrije dag had en de ander naar het ziekenhuis was. ‘Maar ik wil graag helpen, ik werk hier nog niet zo lang en ik kan er van leren’. Daar heb ik wat aan. Hij begon voor te lezen wat er op een verpakking stond. Ik heb vriendelijk gezegd dat ik kon lezen dat al gezien had.

Vanmorgen naar van Cranenbroek geweest. Daar moet ik eerder aan denken in het vervolg. Ze hadden dezelfde sprinkler, de T380 Sprinkler van Gardena.

IMG_2174 Sproeier Overweg IMG_2179 Cranenbroek

Zoals je op het gele label kunt zien, EUR 33,99 bij Overvecht. Ik heb er EUR 17,95 voor betaald. Het is echt dezelfde, ik heb de EAN-code er nog op nagekeken. Gelukkig had ik gisteren bij Overvecht een foto gemaakt van wat ik moest hebben.

Daar kan ik voor naar Schijndel rijden, pakweg 10 km. Boxtel is 6 km.

Nu ik het toch over foto’s heb, ik was te laat. Ik had ook PVC buis gekocht en toen ik geholpen was hadden ze toch een oplossing gevonden. Een stel had, met twee auto’s, tuinstoelen gekocht. 3 Dozen. Een doos paste in de ene auto, er kon geen tweede doos bij in deze auto en de dozen waren te groot om op de achterbank van de tweede auto te schuiven. Ik was te laat, ik had een foto willen maken.  Ze hadden toch een oplossing gevonden. Uitpakken… Het had zo’n mooie foto kunnen zijn!

Ik wacht tot de bestrating er in zit, ik neem niet het risico dat ik hem netjes ingebouwd heb en er dan met een kruiwagen vol stenen overheen gereden wordt en er iets breekt of verzakt in de verse grond, ik moet een beetje uitgraven. Hij moet er tegen kunnen maar zoals mijn Engelse medewerker van het werk altijd zei ‘Better safe than sorry’.

Geef een reactie

Categorieën

