Gepost door: gijssterks | 16 april 2008

Tekenen – Jaar 2 les 25

Woensdag. Tekenen & Schilderen cursus.

Vandaag les 25, nog één lessen te gaan. Doorgaan met het laatste onderwerp: De Mens en zijn Omgeving. Dus Mens en Interieur, Mens en Landschap of Mens en Stad.

Uitleg zie vorige les.

We hadden het over fantasie. Mensen vinden het moeilijk ‘zomaar iets’ te bedenken. Ik heb daar weinig moeite mee, minder dan gemiddeld denk ik, ik heb een ruime fanatsie. Anderen zeiden het knap te vinden dat ik meteen zonder aarzeling iets begin.

Het doet me denken aan een cursus die ik gaf, vooral in Duitsland gaf ik hem vaak. Een korte cursus ‘Bestellingen doen vanaf de eigen werkplek’, kleine dingen zoals speciale potloden, een boek, etc. Bij de oefening die de mensen moesten maken vroeg ik ze om ‘zomaar iets’ te bestellen. Aardige dingen werden besteld, Oorbellen, Ferrari’s. Maar er waren ook mensen die het niet wisten. ‘Als ik ‘zomaar iets’ moet bestellen, wat moet ik dan invullen?’

Vorige week schreef ik dat ik mijn keuze gemaakt had, die ene rechts-onder maar dan nog meer ‘overdreven’ perspectief. Vandaag ben ik begonnen met hem uit te werken in het groot, tekenblok, A3-formaat.

Volgende week inkleuren. Misschien dat ik er thuis al aan begin, de les is te kort om het af te krijgen en het is de laatste les volgende week.


Tijd om te beslissen over het volgend cursusjaar. Het aanmeldingsformulier hebben we gekregen. Ik ben van plan door te gaan, ik vind het leuk zoals de vaste lezers wel begrepen zullen hebben.

Geef een reactie

Categorieën

