Gepost door: gijssterks | 20 april 2008

Eekhoorn

Vanmorgen weer even het bos in geweest, Zegenwerp, zo’n beetje mijn achtertuin. Het was grijs, bewolkt, beetje frisse wind. Zelfs dan is het mooi in het bos. De stilte, zeker op zondagmorgen. De vogels. Zo rond half tien het eerste klokkengelui als de wind goed staat zoals vandaag. Toen ik het bos in liep kwam er net tevoren iemand met zijn hond nou ja Hond? Hondje – een tekkel het bos uit. Meer dan een half uur later zag ik weer mensen. Iemand die haar hond uitliet aan de Dommel en de vissers op deze panorama-foto.

Het leukste? Ik zag weer eens een eekhoorn. En hij staat op de foto klik op foto voor vergroting, rechts tegen de vierde eik in het rijtje in het midden, rechts een uitsnede ervan. Jaren geleden zag je ze geregeld op Zegenwerp, soms zelfs hier in de wijk. De laatste paar jaren nauwelijks of niet, ik denk dat het meer dan een jaar geleden is dat ik er een zag. Schijnt te komen door een besmettelijke virusziekte die de eekhoornstand gedecimeerd heeft op veel plaatsen. Hier dus ook.

 


Het was nog vroeg, kwart voor negen toen ik van huis ging. Het is relatief, als ik op zondag om half negen opsta ben ik vroeg, doordeweeks vindt men dat laat. Het weer grijs, bewolkt, beetje frisse wind. Gelukkig, zeker voor wie de rest van de week moet werken kwam naderhand de zon. Wij hebben ook nog de hele week om van het voorspelde goede weer te genieten.

Geef een reactie

Categorieën

