Gepost door: gijssterks | 25 april 2008

Tuinonderhoud

14062007138_tuin_anjaVorig jaar juni heb ik bij iemand de tuin getransformeerd. Er stond eerst een springkussen en de grond van daaronder lag op een hoop in de hoek van de tuin. Ik heb dat stuk toen omgezet tot een glooiend stuk tuin, de klinkertjes van het overbodige tuinpad gebruikt voor een muurtje en een kuip ingegraven met een water-element, de rest gefatsoeneerd en aanwijzingen gegeven voor onderhoud.

De tuin was ooit aangelegd maar er was vier jaar lang niets aan gedaan, alleen af en toe het gras gemaaid, ‘meer af dan toe’ zeggen ze dan.

Vandaag terug geweest om een stukje onderhoud te doen. De eigen tuin kost alleen maar geld, even iets bijverdienen.

Het lag er nog netjes bij afgezien van wat onkruid, sommige mensen werken zoveel dat ze nauwelijks tijd kunnen vrijmaken voor de tuin. Gras geverticuteerd, handig dat ik zelf een verticuteermachine heb, en vooral in de voortuin wat snoeien hé, staat die rode plant er ook nog!, plant verzetten, discussie over waar welke nieuwe plant komen moet, kantjes afsteken. Veel werk was het niet, de rest doet ze zelf.

Toen ik een paar foto’s maakte van het resultaat, hieronder, ja dat mocht begon spontaan het zonnetje ook nog te schijnen.

Img_2337_tuin_anja_waterelement Img_2340_tuin_anja

Ook deze tuin ligt er weer netjes bij!


Eigenlijk doe ik iets niet goed. Gisteren een verkeersovertreding opgebiecht, zie reactie op die log. Vandaag gaat het over zwart werken …


Plaats een reactie

Categorieën