Gepost door: gijssterks | 25 juni 2008

Schilderen

Vandaag weer eens in ‘mijn atelier’ bezig geweest. Schilderen.

Het was alweer een tijd geleden dat ik geschilderd heb. Geen tijd, teveel andere dingen, andere prioriteiten, noem maar op. Het kwam er niet van. Na volgende week een weekje weg, dan weer niet.

Paadje langs de Dommel. Een van de vele mooie plekjes die ik ken.

Acryl op doek, 50x70cm, lekker groot. Het was oppassen met de zon, met deze wind en de zon erop droogt de acrylverf wel erg snel.

De basis is er, nu nog details. Gras, bloemetjes, een omheining langs de wei rechts.

Zo is hij nu:

Ja ik zie het, de boom links die in het water spiegelt, die mist zijn stam in de weerspiegeling…


Het was een beetje een rare dag. Om kwart over zes vanmorgen werd ik wakker van twee tortelduiven die, anders dan hun naam doet vermoeden, elkaar bevochten op leven en dood. Om half elf naar een begrafenismis geweest, vrouw van een neef, 53 jaar, na 8 jaar kanker toch de wedstrijd verloren. Ik had er hoofdpijn van. Ik ben gaan schilderen…

Morgen is alles weer normaal, morgen komt Lisa weer, na de vakantie. Nog even het bedje naar beneden doen, het is bijna zover dat ze zich omhoog zou kunnen trekken…

Geef een reactie

Categorieën

