Gepost door: gijssterks | 27 juli 2008

Drankprobleem

De stoelen staan klaar. Vandaag vieren we mijn verjaardag. In de tuin, buiten. Nu maar hopen dat het weerbericht klopt. Met z’n allen in het tuinhuisje wordt wel erg benauwd, zeker met dit weer.

Het weer voor Den Dungen (de dichtstbijzijnde meetpunt) nu, 13 uur:

Ha, morgen wordt het echt warm. Zeker compensatie voor afgelopen maandag toen het de hele dag regende en het maar rond de 12 °C was, gemiddeld (31+12)/2 = ruim 21 °C, mooi gemiddelde.

Ook de buienradar ziet er schoon uit, de Europese laat een buitje zien net boven Zwitserland. Ik heb er goede hoop op.

We hebben wel een drankprobleem met zo’n verjaardag. Zal er bier gedronken worden, en hoeveel? We drinken het zelf zelden of nooit, ik denk dat ik twee keer bier op heb dit jaar. We hebben opgelet, de datum is na de verjaardag van mijn lief, lang genoeg dus.

Een gat in de markt, beste bierbrouwers: Bier zonder datumstempel erop of het jaar niet ingevuld, met een stempeltje erbij zodat je de datum er zelf op kunt zetten als je het uit de kelder of koelkast haalt. Ze proeven volgens mij pas dat het over de datum is als ze de datum zien. Als het goed bewaard wordt in een koele kelder moet het best een jaartje langer kunnen blijven staan dan in een warm schuurtje, de datum die er op staat is voor de slechtste bewaarplaats.

Alternatief, beste bierbrouwers: een jaartal op de fles in plaats van THT-datum, net als bij wijn!

Ik weet het, we kunnen ons drankprobleem oplossen door bier te kopen bij de slijter, dan mag je meestal het teveel wel terugbrengen.

Een vroege weblog vandaag. En nu de computer uit.

Feest!!!58!!!Morgen

Responses

  1. Hallo Gijs
    Allereerst nog gefeliciteerd.
    Ik kwam je weblog bij toeval tegen op internet. Erg interessant ofschoon ik het nog niet helemaal gelezen heb. Ik vond het interessant genoeg om een link naar je log en boek op de website van de MarsSeniorenClub te zetten.
    Als je er bezwaar tegen hebt hoor ik het wel.
    Nog veel plezier.
    Rob Honig

  2. Nou Gijs ook jij gefeliciteerd, volgens mij hebben we het rijttje gehad dicht van ouw krakkende mannen.
    Fijne dag, Nanne en Grzayna


Geef een reactie

Categorieën

