Gepost door: gijssterks | 20 augustus 2008

Abstract schilderen

Mijn tekenleraar vroeg het wel eens. Of ik niet eens wilde proberen iets meer abstracts te doen. In de tekenles hebben we het ook wel eens gehad over ‘Gevoelens op papier zetten’, klinkt een beetje zweverig. Natuurlijk hebben we wel dingen gedaan die figuratief waren, maar dat was met een voorbeeld. Ook heb ik dingen getekend die een enigszins surrealistisch waren, zo uit de eigen fantasie, zoals de tekening die mijn boek siert. Maar abstract, nee.

Ik had al wat zitten tekenen de laatste weken. Vandaag heb ik een schilderij uitgewerkt. Acryl op doek, 40×40 cm.

Dit is het geworden, hij is nog nat, vandaar een beetje schittering in de spiraal op de foto, maar toch laat ik hem zien:

Mijn lief zei meteen al: ‘En nu op een meter bij een meter!’, ik denk dat ze gelijk heeft. Ze vond het mooi.

Ik heb wel ideeën hoe het misschien nog beter kan. De spiraal kleiner laten worden naar het midden toe en meer vervagen bijvoorbeeld, om er meer diepte in brengen. Toch ben ik wel tevreden over mezelf, al is het on-Nederlands om dat van jezelf te zeggen.

Geef een reactie

Categorieën

