Gepost door: gijssterks | 21 januari 2009

Tekenen & Schilderen Seizoen 2008/2009 Les 15

Woensdag Tekenles. Vorige les, les 14 klik hier.

Vandaag ging ik door met de Vrije opdracht: Associaties.

Ik was opnieuw begonnen nadat ik er met de stemvork niet goed uit kwam.

Deze tekening is Tafel na het ontbijt … en muziek, rechts zie je hoe ver ik gekomen was.

Mijn associaties met de stemvork: Radio met muziek, zingende vogels, maar ook de stilte van het landschap erachter en ‘na het ontbijt’.

Vandaag ben ik er mee doorgegaan. Zo is hij nu:

Hij kan nog verbeterd worden, zoals bijvoorbeeld:

  • Het raamkozijn dat door de glazen zichtbaar is, is zeker bij de twee linkse glazen te licht.
  • Randjes beter aanvullen, zoals bij linker kozijn.
  • De techniek van het tekenen van een glas. Doorzichtig glas wordt niet begrensd door een lijn maar door wat je er doorheen ziet, lichtbreking en zo. Zie verder: Nieuwe les.

Volgende week nieuwe opdracht: Perspectief tekenen.

Eigenlijk zouden we er deze week mee beginnen, anderen wilden nog doorgaan en enkelen waren er vandaag niet, zoals die twee schoonzusters waarvan de een vandaag 65 werd en feest had en de ander er op feest moest.

Voor mensen die denken perspectief al onder de knie te hebben en dan kijkt de leraar altijd mij aan is er een alternatieve opdracht, naast eventueel ‘tekening afmaken’, onderwerp Helder Glas, zoals de glazen op mijn tekening van vandaag, ook de vertekening door glas.

Onthouden: Glas meebrengen, jampotje of zoiets.

Responses

  1. Bekijk ooks mijn schilderijen oop:
    http://www.palettenist.nl


Geef een reactie

Categorieën

