Gepost door: gijssterks | 25 januari 2009

Eerste sneeuwklokje

Het was opletten. Gisteren was het nog-net-niet, maar vandaag vind ik dat hij bloeit. Het eerste sneeuwklokje in onze tuin. Laat, vorig jaar was het op 4 januari al.

En het tweede en …

Eigenlijk had ik gedacht dat het echt een beetje voorjaar zou worden. Flink gedooid. Flink geregend, zeker vrijdag. Temperatuur ruim boven nul.

Vandaag naar Den Bosch gefietst, verjaardag. Onderweg wel veel mensen zoals op de dijk van het Bossche Broek bij de stad, jammer, ik had er een foto van moeten maken, bij het pontje bij de Vughterpoort. Stom.

Ik had het nodig, eindelijk weer kunnen fietsen, 2×10 km (bijna). Het was bij het station. Anderen ‘Waar heb jij je auto neergezet’ en ‘Het is koud als je uit de auto komt’. Wij waren de enigen op de fiets. Het was lekker. Op de terugweg zelfs mijn handschoenen uitgedaan…

Wat mij onderweg opviel is dat de mollen nog niet boven de grond gekomen zijn. Weinig verse molshopen. Ook zijn er nog helemaal geen reigers bij hun nesten in het Reigersbos bij Kasteel Maurick, vorig jaar waren ze op 11 februari al aan het broeden, ik zag dat een reiger die gevoerd werd op het nest.

Zouden we toch nog een vorstperiode krijgen?

28 Januari is het nieuwe maan, je kent mijn theorie, Nieuwe maan Nieuw weer.

Geef een reactie

Categorieën

