Gepost door: gijssterks | 6 maart 2009

Site Berlicumse Bridge Club

Vriend van me zit bij de Berlicumse Bridgeclub die thuis is in Herberg de Gouden Leeuw in Berlicum (NBr), klik hier voor de site.

Hij vertelde dat de site zo moeilijk te vinden is. Mensen hebben er problemen mee, kunnen hem niet zomaar vinden.

Ik heb er eens even naar gekeken. Zulke probleempjes vind ik leuk, interessant.

Heel veel jaren zat ik in applicatie support, ofwel het ondersteunen van gebruikers bij problemen met (eigen gemaakte) computer-systemen. Problemen vaak zoals ‘Hij doet het niet’ of ‘Hij doet raar’ of ‘Hoe moet ik …’. Dingen uitzoeken, vond ik wel lekker. Dit is dus een stukje Oude Liefde. 

Wat ik vond:

  • Er zijn 2 bridgeclubs in Berlicum. Bridgeclub Seldensate in Middelrode (kerkdorp bij Berlicum en vroeger deel van de gemeente Berlicum die opgegaan is in de gemeente Sint-Michielsgestel) met een eigen site, www.seldensate.nl, en Berlicumse Bridgeclub die gebruik maakt van de portal van de Bridgebond, www.bridge.nl. De portal biedt een standaard-oplossing waar alle leden-verenigingen gebruik van kunnen maken.
  • De portal is afgeschermd. Als je zoekt in Google vind je de vereniging niet zomaar. Je vind de site niet rechtstreeks en de zoekfunctie op www.bridge.nl ‘is voor verbetering vatbaar’, vind ik tenminste. Ik denk dat je zo alleen mensen die doorzetten vinden wat ze moeten hebben. Dus komen ze bij ‘de andere’ vereniging in Berlicum uit.

Afschermen voor Google is op zich niet verkeerd. Binnen de vereniging moet je soms bijvoorbeeld adressen en telefoonnummers van mensen geven maar niet iedereen wil dat zoiets voor de hele wereld te zien is.

  • Bijkomend is nog dat er verschillende schrijfwijzen zijn voor de gemeente Sint-Michielsgestel, die wordt ook geschreven als St Michielsgestel, dat Balkum Berlicum is weet iedereen wel. Maar bij ‘Bridgen StMichielsgestel’ of zoiets vind je hem ook niet.
  • Er is een oude site waar de link in staat. Jammer dat er geen goede trefwoorden in staan. Nu staat er alleen ‘Berlicumse’ en die vindt hij dan niet zomaar, niet hoog in de vind-list, omdat het een afgeleid woord is, ‘Berlicum’ zonder ‘se’ als woord komt hoger

Oplossing:

– Op de oude site in elk geval het woord ‘Berlicum’ duidelijk vermelden, dan komt hij een stuk hoger.

– Aanmelden bij http://bridge-clubs.startpagina.nl/ en bij andere sites waar de Berlicumse BC niet of niet goed staat. Even een uurtje zitten, zoeken naar bridgeclubs in dorp en gemeente en melden bij de webmaster, meestal staat er wel een ‘Contact’ bij. Sites als www.Allesvansint-michielsgestel.nl,


Natuurlijk is de site nu al veel beter te vinden, althans over een paar uur als Google bijgewerkt is. Gewoon omdat ik er over schrijf. Google Pagerank 3. Probeer maar wat je vindt als je zoekt met ‘Bridgclub Berlicum’ of zoiets. Ben benieuwd.


O ja, ik zal doorgeven dat ze hun logo maar eens opnieuw moeten digitaliseren, het komt niet over, ik moest drie keer kijken voor ik zag dat het een beer moet voorstellen met de letters BBC erop…

Geef een reactie

Categorieën

