Gepost door: gijssterks | 9 maart 2009

Psychologisch onderzoek – Kleur (vervolg)

In mijn log van 22 januari 2009 schreef ik over een psychologisch onderzoek naar Kleur.
Willem Visser, psycholoog en beeldend kunstenaar, doet daar onderzoek naar met als doel populair-wetenschappelijk te publiceren.

Zaterdag kreeg ik een e-mail van Willem Visser.

Ik schreef er een log over, ik weet niet of ik er zo aan heb bijgedragen dat hij de genoeg respondenten gekregen had, 349, hij wilde er tussen de 300 en 400 hebben om een statistisch representatieve steekproef te hebben.

Het mailtje stond een link naar de eerste resultaten onmiddelijk na sluiting van de vragenlijst. Voor wie niet meegedaan had of geen e-mail-adres had ingevuld om op de hoogte gehouden te worden, ze staan onder deze link. Zo worden de kleuren waaruit kon worden gekozen in een taartgrafiek grafisch weergegeven *) op basis van percentage:

*) Met dank aan Willem Visser van wie ik de grafiek gestolen heb.

Uitwerking van de statistische gegevens doet hij later.


Verbaast me, Blauw als meest favoriete kleur… en meer nog de kleur violet zo hoog… ik hou meer van de warme kleuren…

Geef een reactie

Categorieën

