Gepost door: gijssterks | 16 juni 2009

Schilderij Toscane – vervolg

Zondag schreef ik al: Wat doe je als het regent? Toen was het antwoord: Schilderen.

Ik had geluk, gisteren regende het alweer. Bovendien was mijn lief een dagje uit. Ik ben doorgegaan met mijn schilderij. Vanmorgen heb ik het afgemaakt. Ophouden is ook een kunst, ik stop ermee zoals het nu is.

Zoals ik zondag al schreef was ik bezig met het schilderij van de laatste tekening van de Toscane vakantie, zie rechts. Acryl, 120×80 cm. Mooi groot dus. Het gevoel van het Toscaanse landschap vastgelegd in een schilderij.

Zondag was hij zoals hier links op de foto.

Gisteren heb ik de heggen en bomenrijen geplant, de wijngaard aangelegd, de huisjes daken gegeven.

Vanmorgen heb ik hem afgemaakt, ramen en deuren, een paar bomen iets hoger zodat ze beter overlappen (maar dat zie je niet als je niet weet waar).

Zo staat hij nu in het tuinhuis:

Zo is hij nu:

Ik vind het wel moeilijk om het schilderij goed op de foto te krijgen. Die kleuren. Details vallen weg met het verkleinen. Ik zal eens vragen naar tips op een schilder-site.


Als ik echt zeker weet dat ik niets meer wil aanpassen of bijwerken en als het schilderij over een week of zo goed gedroogd is volgt de afwerking: Vernis erover, waardoor het aanzien veel warmer wordt, en eens nadenken over wat voor lijst er omheen moet – wie een idee heeft mag het zeggen.

Responses

  1. Op de tekening zijn inderdaad de details beter te zien hier. Daarom heeft die mijn voorkeur, maar het schilderij zal vast ook heel mooi gedetailleerd zijn.
    Misschien moet ik hem maar eens in het echt komen bewonderen van de zomer.
    Het is wel treffend Toscane in het voorjaar. Wat was het er heerlijk he.
    doechie


Geef een reactie

Categorieën

