Gepost door: gijssterks | 19 december 2009

Toscane in niet-natuurlijke kleuren

Met de kou deze week had ik de verfspullen uit het tuinhuis geëvacueerd, in huis gezet.

Ik ben er nog niet achter of acrylverf tegen vorst kan en hoeveel, maar ik neem niet het risico. In het tuinhuis heb ik wel een klein electrisch kacheltje hangen om het vorstvrij en droog te houden, maar met wind, of als het kacheltje ophoudt … het is me ooit gebeurd met zo’n kacheltje bij de vogeltjes (toen het gelukkig niet echt koud was).

Het schilderij Toscane in niet-natuurlijke kleuren was al een tijd af maar ik had er vorige week eindelijk vernis over gedaan. Nu is het dus echt af:

Een ding is jammer. Ik weet het, altijd eerst even afdoen met terpentine. Had ik niet gedaan. Nu blijkt er een vliegenpoepje op het schilderij te zitten. Onder de vernis…

Nou ja, als je het niet weet zie je het wellicht niet, maar ik zat er met mijn neus bovenop…

Alleen nog een lijst er omheen. Het leuke van moderne technieken is dat je er mee kunt experimenteren. Zwart, paars/roze, grijs. Een zwarte baklijst *) lijkt het mooiste:

 

… of geen lijst – zoals boven.


*) Baklijst: Lijst om het schilderij heen waar het schilderij in valt (dus een paar milimeter ruimte tussen schilderij en lijst)

Responses

  1. Mooi! Echt heel mooi, de kleuren zijn goed gekozen en het zijn ook nog kleuren die me liggen.
    Die zwarte lijst zou ik ook gekozen hebben.

  2. Joke, Nanne, bedankt voor het compliment.
    Met name ook Nanne: ik ken je wel een beetje en als je zegt dat je niet snel iets mooi vindt maakt dat het compliment van nog meer waarde!


Geef een reactie

Categorieën

