Gepost door: gijssterks | 8 maart 2010

Monumenten – Fietsroute

Ik schreef eerder over de Fietsroute langs de Monumenten. Het boekje dat gepland is met 4 fietsroutes die op elkaar aansluiten door de gemeenten, kernen Berlicum/Middelrode, Den Dungen, Sint-Micielsgestel en Gemonde. Het boekje zou vòòr het fietsseizoen uitgegeven moeten worden, dus ergens in mei of zo. Ooit bestond het idee dat het eerder zou zijn, ik las het in de krant dat het later werd, ondanks dat heb ik mijn vriend beloofd er mee door te gaan en me neer te leggen bij wat de meerderheid wil.

Enkele weken geleden, ik lag toen in UMC Utrecht, kreeg ik al een mailtje dat er beweging was, dat er gewerkt werd aan de teksten per kern.

Afgelopen week kreeg ik mail dat de teksten deels klaar waren, eentje moest nog gemaakt worden omdat hij anders aangeleverd werd dan bedoeld, eentje die nog moest worden aangepast.

De opmerking erbij:

De teksten van Gemonde en Sint-Michielsgestel zal ik laten aanpassen of het moet zijn dat jij een voorzet doet.

en toen ik antwoord gaf dat ik een voorzet zou maken van Gestel:

Graag! Vind je het goed dat ik deze dan vervolgens met xxx bespreek? Uiteraard mag je dat ook zelf doen als je dat prettiger vindt.
De tekst voor de Gemondse route moet ook nog afgestemd worden op de teksten van Den Dungen en Berlicum (qua opzet). Misschien ben je inmiddels zo thuis in monumenten dat dat een leuke uitdaging is.

Natuurlijk heb ik Gestel gedaan. En natuurlijk, een uitdaging, ik ben er weer, natuurlijk ook Gemonde gedaan. Opgestuurd naar xxx van hierboven. Die schreef intussen terug dat hij overwoog zijn tekst ook aan te passen om een uniform geheel te hebben…

Binnenkort afspreken op gemeentehuis, misschien foto’s van monumenten en/of kenmerkende details bijmaken. Foto’s maken van monumenten zo heb ik ervaren moet je doien uiterlijk begin mei of in oktober / november, anders staat er vaak teveel groen voor de objecten.

Wordt vervolgd.

Geef een reactie

Categorieën

