Gepost door: gijssterks | 17 maart 2010

Tekenen & Schilderen Seizoen 2009/2010 Les 21

Woensdag Tekenen. Deze week les 21, vorige les klik hier.

Nieuw onderwerp. Terug naar de basis, het natekenen van een voorwerp, een ding. Twee lessen, deze en volgende week. Daarna nog één opdracht en dan zit het er weer op. Behalve dan de laatste les als we buiten gaan tekenen. En de zomercursus voor wie wil, ik heb me al opgegeven, 5 woensdagmiddagen vanaf eind mei.

Voor het natekenen van een ding had de leraar gezorgd voor materiaal, een paar mensen hadden zelf iets meegenomen. De leraar had een geglazuurd paard meegenomen, een kattenschedel, een woestijnroos (dat is een soort steen), een autolamp en nog meer van die dingen.

P1090937_lampMijn keuze was de autolamp. De leraar zei dat hij al dacht dat ik de lamp zou nemen toen hij de spullen bij elkaar pakte. Ik wist niet dat mijn gedrag zo voorspelbaar was. En ik twijfelde nog wel tussen de lamp en het paard…

Het probleem bij het tekenen van zo’n lamp zijn, naast de details van de lamp, de ellipsen. Ellipsen door dat je schuin op de ronde delen kijkt.

Ik denk dat het aardig gelukt is, qua vorm. De leraar vond het trouwens ook.

P1090938_tekening_lamp

Volgende week gaan we door met dit onderwerp. De uitdaging van volgende week is het aanbrengen van arceringen cq zwart / grijstinten. Diepte inbrengen.


En toch, dit is niet echt het tekenen wat ik leuk vind. Ik ben niet van dat hele precieze van het technisch tekenen. Misschien denk ik erbij nog te veel aan de tandwielpomp die we moesten tekenen in de korte tijd dat ik op de TU Eindhoven zat. Ik dacht dat ik het goed gedaan had, de man die het punt moest geven vond het een minder succes.

Geef een reactie

Gepost door: gijssterks | 17 maart 2010

Tekenen & Schilderen Seizoen 2009/2010 Les 21

Woensdag Tekenen. Deze week les 21, vorige les klik hier.

Nieuw onderwerp. Terug naar de basis, het natekenen van een voorwerp, een ding. Twee lessen, deze en volgende week. Daarna nog één opdracht en dan zit het er weer op. Behalve dan de laatste les als we buiten gaan tekenen. En de zomercursus voor wie wil, ik heb me al opgegeven, 5 woensdagmiddagen vanaf eind mei.

Voor het natekenen van een ding had de leraar gezorgd voor materiaal, een paar mensen hadden zelf iets meegenomen. De leraar had een geglazuurd paard meegenomen, een kattenschedel, een woestijnroos (dat is een soort steen), een autolamp en nog meer van die dingen.

P1090937_lampMijn keuze was de autolamp. De leraar zei dat hij al dacht dat ik de lamp zou nemen toen hij de spullen bij elkaar pakte. Ik wist niet dat mijn gedrag zo voorspelbaar was. En ik twijfelde nog wel tussen de lamp en het paard…

Het probleem bij het tekenen van zo’n lamp zijn, naast de details van de lamp, de ellipsen. Ellipsen door dat je schuin op de ronde delen kijkt.

Ik denk dat het aardig gelukt is, qua vorm. De leraar vond het trouwens ook.

P1090938_tekening_lamp

Volgende week gaan we door met dit onderwerp. De uitdaging van volgende week is het aanbrengen van arceringen cq zwart / grijstinten. Diepte inbrengen.


En toch, dit is niet echt het tekenen wat ik leuk vind. Ik ben niet van dat hele precieze van het technisch tekenen. Misschien denk ik erbij nog te veel aan de tandwielpomp die we moesten tekenen in de korte tijd dat ik op de TU Eindhoven zat. Ik dacht dat ik het goed gedaan had, de man die het punt moest geven vond het een minder succes.


Geef een reactie

Categorieën

