Gepost door: gijssterks | 18 maart 2010

Nieuwe kanaries

De buurman had afgelopen jaar meer succes met zijn kanaries dan wij. Terwijl er na de winter nog maar één kanarie over was had hij een hok vol. Te vol, hij moest er kwijt.

Hij had me in het najaar al gezegd dat ik er wel wat kon krijgen, maar toen zaten de laatste nog te broeden en in een gezelschapsvolière is het moeilijk zeker te weten wie bij elkaar hoort.

Gistermiddag heb ik vier kanaries opgehaald. Toen ik terug kwam van het tekenen zag ik dat ze al behoorlijk ingeburgerd waren. Goed zo.

P1090935_kanaries

Nu niet zeuren dat die kanaries in zo’n klein kistje zitten, dat was vijf minuten hooguit.

Het leuke van kanaries in onze tuin en in die van de buren is dat de kanariemannen extra goed fluiten, territorium afbakenen, ze horen een andere en fluiten daar tegenop.

Geef een reactie

Categorieën

