Gepost door: gijssterks | 19 maart 2010

Weer aan het schilderen

P1090949_atelier Gisteren eind van de dag had ik mijn atelier, het tuinhuis, eens goed schoongemaakt. Na de winter ligt er toch wel wat stof en dat is niet goed voor schilderijen.

Mooie foto trouwens, vind ik, de belichting althans. Het zou een schilderij kunnen zijn maar zover ben ik nog niet.

En vandaag – vandaag was het er weer voor, 15-16 °C, schilderen met de deuren open.


P1090920_impresionistisch_landschap Ik had een paar weken geleden op de tekenles een impressionistisch landschap getekend. Toen schreef ik dat de leraar de uitdaging formuleerde als: ‘Maak hem nu eens in verf met de honderden kleuren blauw en zo zoals Van Gogh die gebruikte’.

Dit is het resultaat van een dag hard werken. Acryl-verf, doek 60×80 cm. Nog niet gevernist, nog een beetje nat. En daardoor in het echt mooier dan op de foto.

L3191406_schilderij_ondergaande_zon

  • Ondergaande zon

Misschien zou hij in olieverf nog beter zijn geworden, dan heb je nog makkelijkker nog meer nuances in kleur, minder vermenging.

Responses

  1. Hoi Gijs,
    Ook namens mijn vrouw, hartelijk bedankt voor het inwilligen van mijn verzoek aandacht te geven op jouw log voor onze sites. Hopelijk kunnen we mensen een steun zijn als zij onze sites lezen. Overigens, al googlelend ( Gescheurde aorta) kom je veel schrijnende gevallen, zoals ik geweest ben, tegen. Alleen mag ik, en dat was ik al, samen met mijn vrouw dankbaar zijn dat ik nog leef!
    Ik wens je samen met je lief een fijn weekend toe.
    THIJS

  2. Het lijkt de Andelse Maas wel, meneer van Gogh. 🙂

  3. Met Google Afbeeldingen vond ik Kees Bol maar de manier waarop hij de Andelse Maas schilderde is heel anders dan deze. Kan me voorstellen dat je er aan denkt, ben er wel geweest, met ons moeder, boottocht Den Bosch – Woudrichem 15-8-2007. Jammer, Andel zit niet bij de mooiste foto’s van toen…

  4. Met Google Afbeeldingen vond ik Kees Bol maar de manier waarop hij de Andelse Maas schilderde is heel anders dan deze. Kan me voorstellen dat je er aan denkt, ben er wel geweest, met ons moeder, boottocht Den Bosch – Woudrichem 15-8-2007. Jammer, Andel zit niet bij de mooiste foto’s van toen…


Geef een reactie

Categorieën

