Gepost door: gijssterks | 21 maart 2010

Nee Jan, het is niet meer nodig

Dat is het antwoord op de reactie die ik gisteren kreeg op de weblog:

Nee Jan, het is niet meer nodig. Ik heb gebruik gemaakt van ‘menselijke kloofmachines’, zoals gisteren deze:

Twee weken geleden had onze jongste zoon al de ene helft gekloofd, gisteren heeft onze oudste zoon de rest gedaan. Doen ze ook graag, erfelijk belast. Natuurlijk, mijn handen jeukten toen ik het zag. Het is zo’n lekker werk en ik mag niet.

Als ik het vertel reageren mensen soms met iets in de trant dan ‘… met jouw hart …’. Niks daarvan. Mijn hart kan er wel tegen, conditie is ook goed. Alleen … de ICD zit met een draadje, een lead, verbonden met het hart. En hout hakken is nou net iets wat niet goed is voor het draadje. Vooral de ruk als je misslaat (wat mij natuurlijk zelden overkomt) of als de houtblok iets minder toegeeflijk is dan je inschat (wat zelf mij overkomt).
Ik heb er ooit over gelezen, Amerikaans onderzoek naar oorzaken van lead-problemen. 1 – Golf, 2 – Hout hakken. Alleen zijn er veel en veel meer mensen met een ICD die golfen dan die houthakken.

De tuin is nu leeg, er ligt alleen nog een berg gekloofd hout achter in de tuin. Nog even wegstapelen in het houthok.

 

 

 

 

Het wordt komende week opnieuw goed weer, het wordt onderhand ook tijd om iets aan het gras te doen. De terrassen een keer goed schoon maken. Dat is wel nodig na al dat hout in de tuin. Ik ben benieuwd, het gras moet veel beter gaan groeien nu die grote eiken weg zijn. Meer maaien ook denk ik, je moet er iets voor over hebben.

Onze ‘bijzondere merel’ heeft zich in elk geval niet laten verjagen. Hij is nog steeds dagelijks te zien, ondanks bomen zagen, stapels hout in de tuin die weer verdwijnen, hout zagen, hout hakken. Hij wordt ook steeds tammer, eerst was hij weg zo gauw hij iemand zag, nu kan ik de tuin inlopen zonder dat hij weggaat.


Jammer Jan, ik begrijp dat je hout kloven niet erg vindt. Jammer, het hout is allemaal voor mezelf. Ik heb genoeg voor de komende jaren.
Alleen zit ik nu met het dilemma: Als iemand een boom heeft die om moet, een mooie berk bijvoorbeeld, moet ik dan nee zeggen?

Geef een reactie

Categorieën

