Gepost door: gijssterks | 25 maart 2010

Eerste Paardenbloem

Sommige dingen moet je bijhouden. Ik lette er op, ik weet intussen dat dit de tijd is, dat de eerste paardenbloem elk ogenblik kon komen met dit weer.

P1090977_paardenbloemZoals de eerste paardebloem. Vandaag, 25 maart 2010. Ik twijfelde nog of ik hem zou registreren als echt de eerste. Onderweg naar de stad door het Bossche Broek, Haanwijk richting Sterrenbos, zagen we er niet een meer. Toen ik op de terugweg nog een tweede zag dacht ik ‘OK, hij telt echt’.

De weilanden kaal, maar eentje, langs de rand van het weiland, op de foto ongeveer eenderde van links.

P1090978_bossche_broek

Eerdere jaren: 3 april 2009 in Gemonde, net als 18 maart 2008, toen op een andere plek ook in Gemonde en op 30 maart 2007. In de voorgaande jaren waren er wel veel meer op de dag dat ik de eerste zag.

Typisch hoe snel de natuur een achterstand kan inhalen!

Geef een reactie

Categorieën

