Gepost door: gijssterks | 28 maart 2010

Rondje Zuiderplas

Het was er rustig, rond de Zuiderplas in Den Bosch. Het is wel eens anders, maar dan is het weer mooier en is het geen koopzondag zoals vandaag.

Lekker uitgewaaid, de hond heeft lekker gerend.

Ja, het beest.
Ik heb haar thuis even onder de koude tuinslang gezet en de rug gewassen met hondenshampoo – ze had in een greppel liggen draaien, er zal wel dooie vis in gelegen hebben of zoiets. Bah!
Er kwamen een paar jongens voorbij toen ik bezig was.
‘Dat moesten ze bij jou eens doen, onder het koud water met dit weer’.
Ik: ‘Dat mag. Zo gauw ik een keer heb liggen draaien in stinkend afval…’.
Het beest kan er tegen, ze was ook in het water geweest van de Zuiderplas. Net zo koud als leidingwater.

Een paar foto’s:

P1090983_zeilen Groot contrast in licht:
de eerste foto had een egaal donkere lucht als achtergrond,
de tweede is genomen met tegenlicht.P1090985_zuiderplas

We hadden geluk. Om half vier, we waren weer thuis, viel er een bui.


Zomertijd – langer licht. Ik deed de weblog de laatste tijd meestal ’s avonds na het eten. Misschien heb ik daar nu niet altijd meer tijd voor…

Geef een reactie

Categorieën

