Gepost door: gijssterks | 13 april 2010

UMC Utrecht – dag 7 – Dinsdag 13 april 2010 – Memories

Gisteravond. Maandagavond. Memories, met Anita Witzier.


Memories.

Herinneringen aan meer dan 5 jaar geleden.
UMC Utrecht, december 2004.
Nu ben ik er weer, in het UMC Utrecht. Wachten op vrijdag. Meestentijds niets doen. Tijd genoeg voor herinneringen…


In mijn herinnering
keken mijn lotgenote-kamergenote en ik steeds naar
Memories, onafhankelijk van elkaar. We hadden veel gemeen, niet alleen
de hartstilstand op dezelfde dag.

Iets klopt er niet helemaal, ik herinner me ook dat er een verpleger
was die binnen kwam toen Memories begon, ‘Waar kijken jullie naar?’ We
raakten aan de praat met z’n drieën. Hij ging pas weg toen Memories al
lang en breed afgelopen was. Gijs heette hij. Ook Gijs.

Herinneringen doen vreemde dingen.
In de weken dat we er lagen kunnen
we het maar een paar keer gezien hebben, we waren er tenslotte maar een
paar maandagen. Anders zijn mijn herinneringen altijd heel feitelijk,
maar als ik aan Memories denk dan denk ik nog steeds aan toen.
Een warm gevoel.

Memories…


Herinneringen doen vreemde dingen.
Het gekke is dat ik dat gevoel van Memories alleen heb bij Memories, we keken ook naar Per Seconde Wijzer en Twee vooor Twaalf, ‘Dat weet ik ook nog’ zeiden we dan tegen elkaar. Bij die programma’s heb ik dat Memories-gevoel niet, nooit gehad ook. Vreemd.

Vandaag is het weer de dertiende.
Sommige herinneringen vervagen. Ik denk er al lang niet meer elke maand aan als het weer de dertiende is.
Vandaag wel, hier, even terug in het UMC Utrecht.

Over een maand is het vijf en een half jaar geleden.
In de tussentijd overkwam me een hartstilstand, twee kleinkinderen,
pensioen, ik-weet-niet-hoeveel
kilometers gefietst en gewandeld, 52 episodes geregistreerd door de
ICD, een flink aantal schilderijen en nog meer tekeningen en nog veel
meer foto’s, een nieuwe wereld die open gegaan is,  2273 berichten op
deze weblog, en nog veel meer wat ik hier niet allemaal noem.

Veel is er veranderd.

Sommige dingen ook weer niet. Zoals
mijn belangstelling voor cijfers, toen ik keek hoeveel berichten er
waren zag ik dat er 380.000 bezoekers waren die 450.000 bezoeken
brachten en 826.000 pagina’s bekeken, 

Bijna vijf en een half jaar geleden is het, die zaterdag de 13e november 2004 die
weggepoetst is uit mijn geheugen. Anders dan Memories dat erin verankerd
is.

Niet alles is kommer en kwel wat er sindsdien gebeurde, ook veel
mooie herinneringen van de tijd tussen toen en nu. Net als tussen nu en
later wat nog komen gaat.


Memories…


Voor
wie nu verwacht dat ik… : Nee, ik kom niet in Memories op TV. Geen
oude verre verloren liefde voor mij. Dicht bij huis gebleven, over drie
jaar zijn we veertig jaar getrouwd.

Geef een reactie

Categorieën

