Gepost door: gijssterks | 14 april 2010

UMC Utrecht – dag 8 – Woensdag 14 april 2010 – Hartslag

De Sotalol is gestopt en het effect van het stoppen is merkbaar.

Mijn hartslag is nu vaak ruim boven de
honderd, ik zag dat het alarm hoger gezet is bij de monitor van de
telemetrie, het kastje dat ik op mijn lijf heb dat mijn gegevens van ECG en hartslag doorstuurt. Op het scherm stondh hij op ‘Alarm bij 120’, nu is hij gezet op 130. Ik weet het want er stond een melding ‘Hartslag 132 > 130’. Niet dat hij constant zo hoog is, 100-110 was hij toen ik voorbij wandelde. Wel veel sterker wisselend dan eerst.

Nee, ik doe hier geen gekke
dingen. Zitten, koffie drinken, wandelen, staan, hangen. Niets
inspannends. Die hoge hartslag komt alleen maar van het stoppen met de Sotalol.

Er zijn van die TV-programma’s met: ‘Don’t try this at home’,
probeer dit niet thuis. Dat geldt ook voor het in een keer stoppen met
zulke medicijnen. Daarvoor ben ik nu hier in het ziekenhuis en daarom
moet een ander dat heel langzaam doen in overleg met de arts.

Geef een reactie

Categorieën

