Gepost door: gijssterks | 18 april 2010

UMC Utrecht – dag 12 – Zondag 18 april 2010 – Rustdag

Zondag. Rustdag in het ziekenhuis. Zaterdagmorgen gingen er nog
mensen weg die vrijdag geholpen waren, later vandaag komen er misschien
nog nieuwe. Voor de rest – rust. Geen doktersronde ’s morgens, de
dokter komt alleen langs bij specifieke patiënten, bijvoorbeeld die net
behandeld zijn zoals ik. Even vragen hoe het is, even zeggen dat ze
geen bijzonderheden gezien hebben, geen ritmestoornissen.
De bedden worden rechtgetrokken maar niet verschoond, tenzij echt
nodig. Rust. Omdat het zondag is net als op woensdag krijgt wie wil ’s morgens een ei
bij het ontbijt, niet voor mij, ik hoef niet. Rozijnenbrood bij de
lunch, alleen op zondag.

Rustdag, ook voor mij.
Ik voel me wel een stuk beter dan gisteren,  de hartslag gaat
naar beneden, vanmorgen nog 100-110 in rust volgens de zuster, ik heb het gevoel dat het nu nog beter gaat. De buikpijn is over na …. soms is het goed om alleen te liggen. Redelijk geslapen.

Ik had 2 pilletjes gehad om te slapen. ‘Als je vóór half drie wakker
bent en niet kunt slapen mag je nog meer vragen’ had de verpleger
gezegd. Toen ik om vier uur even wakker werd had ik iets van ‘Shit – te
laat’. Ik heb daarna nog wel geslapen dus het hoefde niet echt.

Voor de rest hou ik me onledig met rustig aan doen – de
hartslag moet nog verder zakken.  Nog maar een pyjamadag, als je in je
pyjama bent heb je niet zo de neiging rondjes te gaan lopen – niet
doen, even rustig aan.

Dus: Krant lezen, ik heb de zaterdagkrant. Even wat tekenen.
Doorgaan met mijn foto-project – wat is die lucht toch mooi schoon met
die as en zonder de vliegtuigstrepen. Telefoontje tussendoor, ook altijd leuk. Bezoek van jongste zoon en
schoondochter en kleinkinderen. Schoonzuster en zwager die even komen aanfietsen. Mijn lief natuurlijk. Een keer een
stukje de gang op, even een beetje buurten maar niet te lang.

Kortom: Rustdag. Rust voor het lijf, het heeft het nodig.

Responses

  1. Blijf maar lekker even rustig aan doen. Het kan, dus dan is het goed.
    Ik ben blij weer je logs te kunnen lezen, want dat is een goed teken.
    Het allerallerbeste en houd je taai. voor je het weet mag je dan weer naar huis.


Geef een reactie

Categorieën

