Gepost door: gijssterks | 20 april 2010

UMC Utrecht – dag 14 – Dinsdag 20 april 2010

Weer een dag voorbij zonder dat er iets gebeurt. Om vijf over
acht had ik mijn ontbijt al binnen en de bijbehorende pillen en waren
de doktoren al geweest en toen was mijn enige taak van de dag nog
douchen en aankleden.


Saaie dag dus.

Mijn buurvrouw had gelijk dat ze gisteravond meteen weg
was toen ze mocht. Wel een stukje ongezelliger, van mij had ze mogen blijven al natuurlijk ben ik wel blij voor haar. Maar ja – weer een vriendin
minder hier…

Nee ik moet niet zeuren.:

  • De Spits lag er weer vanmorgen, even naar beneden lopen is er niet bij. Even het laatste nieuws, een papieren krant is toch anders dan het internetnieuws. Even lezen voor het aankleden. Niks ‘Eruit want de hond moet uitgelaten worden’.
  • Vanmorgen zijn schoondochter en kleinzoon op bezoek geweest. Gezellig!
  • Tevoren en naderhand heb ik weer gewerkt aan een nieuwe tekening, het
    uitzicht hier nogmaals. Jammer dat ik geen foto’s kan uploaden hier.
  • Vanmiddag ben ik begonnen aan het fotoalbum Lisa jaar 2. Dat ik de
    foto’s al geselecteerd had is een slecht smoesje, binnenkort wordt ze 3
    dus ik loop ver achter met mijn album. Had ik gepland afgelopen winter
    te doen…
  • Tussendoor telefoontjes, mijn Tai’Chi vriendin, mijn broer, zoon.
  • Onverwacht bezoek van een weblog-vriend die in de buurt was en wilde zien hoe het echt met me was.
  • Met mijn lief was een vriendenpaar meegekomen op bezoek. Gezellig.

Natuurlijk ook nog mijn sociale kontakten binnen de afdeling. Interessante verhalen en geklets.

Sommigen
hier hebben het idee dat ik alles op de weblog zet. Zoals vanmorgen met iemand van de verpleging: we het hadden met anderen op een andere kamer over opa zijn en de
ziekenhuisorganisatie en de efficiency van het bedden opmaken om maar
wat te noemen. Hij zei toen we wegliepen
‘Jij hebt tenminste weer iets voor je weblog’. Maar zo  werkt het niet, ik schrijf niet alles op wat er op een dag gebeurt.

 


Wat ik hier nog doe ofwel: Waarvoor jullie je dure
ziektekostenpremie
betalen voor mijn luxe verblijf hier want mijn premie heb ik al lang
op: Om te kijken of het goed blijft gaan (Ja, geen ritmestoornissen), en om ingesteld te
worden op mijn nieuwe medicijnen (gaat heel goed, voortreffelijk) en om af en toe wat
bloed af te laten tappen, volgens mij zijn ze verslaafd aan mijn bloed op het
lab (zes buisjes vandaag), een ECG’tje te laten maken als ze dat willen (maar vandaag niet), en om er te zijn als de medicijnmannen weer een nieuw medicijn bedacht hebben (niet negatief bedoeld).

Zoals ik gisteren al schreef:

En zo kijken we uit naar de vrijdag…

Dankzij de tip van Joke als reactie gisteren weet ik nu dat je permanente stift op het whiteboard weg kunt halen door er gewoon overheen te gaan met een
whiteboardstift. En Joke heeft gelijk: Ik moet het hier pas vertellen als ik zeker
weet dat ik naar huis mag, voor de veiligheid.

Responses

  1. 😉

  2. Dat is een tegenvaller zeg.
    Maar het ziet er naar uit dat kunstgrepen voor jou niet nodig zijn. Als het zo doorgaat gaat het vast door morgen.


Geef een reactie

Gepost door: gijssterks | 20 april 2010

UMC Utrecht – dag 14 – Dinsdag 20 april 2010

Weer een dag voorbij zonder dat er iets gebeurt. Om vijf over
acht had ik mijn ontbijt al binnen en de bijbehorende pillen en waren
de doktoren al geweest en toen was mijn enige taak van de dag nog
douchen en aankleden.


Saaie dag dus.

Mijn buurvrouw had gelijk dat ze gisteravond meteen weg
was toen ze mocht. Wel een stukje ongezelliger, van mij had ze mogen blijven al natuurlijk ben ik wel blij voor haar. Maar ja – weer een vriendin
minder hier…

Nee ik moet niet zeuren.:

  • De Spits lag er weer vanmorgen, even naar beneden lopen is er niet bij. Even het laatste nieuws, een papieren krant is toch anders dan het internetnieuws. Even lezen voor het aankleden. Niks ‘Eruit want de hond moet uitgelaten worden’.
  • Vanmorgen zijn schoondochter en kleinzoon op bezoek geweest. Gezellig!
  • Tevoren en naderhand heb ik weer gewerkt aan een nieuwe tekening, het
    uitzicht hier nogmaals. Jammer dat ik geen foto’s kan uploaden hier.
  • Vanmiddag ben ik begonnen aan het fotoalbum Lisa jaar 2. Dat ik de
    foto’s al geselecteerd had is een slecht smoesje, binnenkort wordt ze 3
    dus ik loop ver achter met mijn album. Had ik gepland afgelopen winter
    te doen…
  • Tussendoor telefoontjes, mijn Tai’Chi vriendin, mijn broer, zoon.
  • Onverwacht bezoek van een weblog-vriend die in de buurt was en wilde zien hoe het echt met me was.
  • Met mijn lief was een vriendenpaar meegekomen op bezoek. Gezellig.

Natuurlijk ook nog mijn sociale kontakten binnen de afdeling. Interessante verhalen en geklets.

Sommigen
hier hebben het idee dat ik alles op de weblog zet. Zoals vanmorgen met iemand van de verpleging: we het hadden met anderen op een andere kamer over opa zijn en de
ziekenhuisorganisatie en de efficiency van het bedden opmaken om maar
wat te noemen. Hij zei toen we wegliepen
‘Jij hebt tenminste weer iets voor je weblog’. Maar zo  werkt het niet, ik schrijf niet alles op wat er op een dag gebeurt.

 


Wat ik hier nog doe ofwel: Waarvoor jullie je dure
ziektekostenpremie
betalen voor mijn luxe verblijf hier want mijn premie heb ik al lang
op: Om te kijken of het goed blijft gaan (Ja, geen ritmestoornissen), en om ingesteld te
worden op mijn nieuwe medicijnen (gaat heel goed, voortreffelijk) en om af en toe wat
bloed af te laten tappen, volgens mij zijn ze verslaafd aan mijn bloed op het
lab (zes buisjes vandaag), een ECG’tje te laten maken als ze dat willen (maar vandaag niet), en om er te zijn als de medicijnmannen weer een nieuw medicijn bedacht hebben (niet negatief bedoeld).

Zoals ik gisteren al schreef:

En zo kijken we uit naar de vrijdag…

Dankzij de tip van Joke als reactie gisteren weet ik nu dat je permanente stift op het whiteboard weg kunt halen door er gewoon overheen te gaan met een
whiteboardstift. En Joke heeft gelijk: Ik moet het hier pas vertellen als ik zeker
weet dat ik naar huis mag, voor de veiligheid.


Responses

  1. Gisteren kwam de verpleger om het whiteboard met aceton schoon te maken. Mooi niet. Toen met … zeep uit de dispenser, gewone vloeibare zeep uit het pompje. Schoon!


Geef een reactie

Categorieën

