Gepost door: gijssterks | 28 april 2010

Tekenen & Schilderen Seizoen 2009/2010 Kauw op muur

Jammer. Ik dacht dat er nog een laatste tekenles was maar het tekenseizoen is voorbij. De laatste drie lessen heb ik moeten missen. Nogmaals: Jammer. De laatste les is de evaluatie-les. Altijd interessant.

Vandaag werd er nog getekend door een paar mensen bij landgoed Haanwijk, hier bij het dorp. Ik ben er even gaan kijken, ze waren er maar met z’n tweeën. Toch even bijgebuurt. Nee, ik heb niet getekend, je moet niet alles in een keer willen. Ik heb me wel voorgenomen ook af en toe buiten te gaan tekenen / schilderen deze zomer, maar de zomer is nog lang.

In het UMC had ik mijn tekenspullen en natuurlijk heb ik er ook getekend. Alleen kon ik daar geen foto’s laden naar de weblog dus kon ik het nog niet laten zien.


P1100281_foto_kauw_in_muurDe eerste tekening was deze, in het klein, A5-formaat, en geïnspireerd op de kauwen die in een gat tussen de muurplaten van het gebouw kropen.
Je kon ze zien vanaf zithoek vlak voor de automatische deuren naar de liften bij het begin van B4 West / Oost, waar je ook uitkeek op de renbaan van de universiteit, dus bij het einde van mijn wereld.
Er waren mensen die zeiden dat ze er zaten te broeden, ik geloof het niet, ik zag er op een gegeven ogenblik drie achter elkaar uit het gat komen, niet logisch als er eentje zit te broeden. En het waren ook geen jongen zoals weer een ander zei, het waren volwassen vogels.

Typisch was ook dat er maar één plaats was waar ze er tussen kropen, blijkbaar was het gat daar net een paar milimeter groter dan op andere kruisingen van platen.

Het resultaat van mijn tekening:

L4281553_kauw_op_muur

‘Geïnspireerd door’, niet precies hetzelfde, daarvoor is de foto.

Dit vraagt natuurlijk om een schilderij, in het groot. Zwarte lijnen, gekleurde vlakken. En een kauw, de vorm van de kauw kan beter, eerst nog eens bestuderen.

Geef een reactie

Categorieën

