Gepost door: gijssterks | 3 mei 2010

Tentoonstelling Speeldoos Vught

Vanmorgen een schilderij ingeleverd voor de Expositie voor Amateur-kunstenaars in Theater de Speeldoos in Vught. Vierde jaar dat die georganiseerdd wordt, tweede keer dat ik mee doe, vorig jaar ‘hing ik er ook’. Al voor Pasen had ik ingeschreven.

Het schilderij, hier zoals hij tot vanmorgen thuis hing:

Toscane (acryl, 60×80 cm, met lijst).
P1090270_met_lijst_zwart   

Vrijdagmiddag is de opening van de tentoonstelling. Jammer, zonder mij, wij gaan vrijdag naar Mama Mia in Den Bosch.

De tentoonstelling is zoals gezegd in Theater de Speeldoos in Vught en is open van 3 tot 31 mei 2010, op werkdagen 10:30-20:00 uur, in het weekend en op feestdagen alleen tijdens en vlak voor / na de voorstelllingen.


Ik heb het er druk mee. Ik heb me opgegeven voor exposeren in de Rabobank door leden, in juni voor de selectiecommissie verschijnen.

Op 6 juni 2010 (Lisa’s verjaardag …) wordt er hier in het dorp, bij Partis / Nieuw Beekvliet, een kunstmarkt-plus gehouden met ca 40 kramen bedoeld voor (in eerste instantie) kunstenaars uit de eigen gemeente. Ik heb ingeschreven voor een kraam en die is ook toegewezen. Schilderijen te koop.

Intussen heb ik al een inventarisatie gemaakt, al toen ik in het UMC er tijd voor had. Ik kom tot 26 schilderijen voor de verkoop, meest acryl op doek, een paar olieverf.

Ik ben nog bezig te bepalen wat de prijs van de schilderijen is. Het moeilijk is dat verkopen natuurlijk leuk is, maar je moet het niet voor een ander bederven. Als ik er ga staan met ‘doe maar 25 euro’ dan wordt het moeilijk voor een ander die 250 euro vraagt. Bovendien: Eentje verkopen voor 250 is net zo goed als 10 van 25. Reële prijzen zijn belangrijk.

Ik ken inmiddels een regel van (lengte + breedte schilderij) maal factor waarbij de factor voor bv iemand die kunstaccademie gehad heeft ongeveer 4 zou zijn. Dus een schilderij van 60×40 is dan (60+40) * 4 = 100 * 4 = 400 Euro.

Als iemand mij nog tips kan geven over de prijs van een schilderij – graag!

Responses

  1. soms is het ook: wat de .. er voor geeft.
    grapje hoor
    Veel plezier met alle exposities
    en de verjaardag van lisa ook

  2. Zo. ik ben weer bij met je blogjes lezen. Leuk verhaal van die meikever en andere zaken. Dit schilderij vind ik prachtig. Hij is eigenlijk te mooi om te verkopen. Weet je zeker dat je niet een klein plekje over hebt ergens? Ik zou hem houden!

  3. De factor bepalen;wat voor factor hebben wij amateurschilders?
    Ik vind het schilderij erg mooi!
    Succes met het boekje.
    Joke

  4. Oeps, verwarrend. Ik dacht: ‘Heb ik dit geschreven?’
    Joke B


Geef een reactie

Categorieën

