Gepost door: gijssterks | 12 mei 2010

Koud hè!

P1100510 Luchten

Mooie luchten vanmiddag, dat wel. Alles is mooi groen geworden. En het klopt, het mocht gerust wat regenen, het was zelfs nodig. Maar 22 mm is genoeg en zo koud hoeft van mij niet meer. 7.9 °C overdag, het is bijna half mei, kom nou toch!

Gisteren heb ik nog maar een keer mijn Elzasser zuurkoolschotel gemaakt, zuurkool met heel gekookte aardappelen en stukje zalm, schijven ham en stukje rookworst (met een wit wijntje), het was er weer voor.

Hoewel, nu lijkt het alsof dat winterkost is maar in de tijd dat ik regelmatig in de Elzas was voor mijn werk hadden ze die daar ook in de zomer op het menu staan. Daar was ik blij mee.

Gelukkig was het vandaag Opa Oma dag, zo hadden wij tenminste een zonnetje in huis!


P1100506 Brug P1100512 Bord Brug Glad Toen ik vanmiddag over de Fietsbrug kwam op mijn wandeling met het hond dacht ik 'Het mag geld kosten'. Ja, het dek van de brug heeft geleden van de winter en daar mogen ze wel iets aan doen. Maar om daar aan beide kanten borden te plaatsen met een waarschuwing… De gemeente moet 10% bezuinigen de komende jaren. Ik weet nog wel iets…


Plaats een reactie

Categorieën