Gepost door: gijssterks | 18 mei 2010

Rondje Hooibrug

Onderweg had ik Fred gebeld, ik had het rondje iets groter kunnen maken en koffie kunnen scoren en wat kunnen bijbuurten, maar ze waren niet thuis. Toen ik iets verder was maar te ver om nog terug te gaan belde hij me terug. Ik kon in elk geval zeggen dat het goed met me ging, ik liep met mezelf en het hond het Rondje Hooibrug en dat is 10 km.

Eigenlijk was ik niet van plan geweest om zo ver te gaan. Toen mijn lief om kwart voor een ging werken en vroeg wat ik ging doen zei ik heel eerlijk dat ik dat nog niet wist. Ik wilde een rondje gaan fietsen maar er stond nogal wat wind. Ik keek nog even naar de monumenten-fietsroutes waar ik een mail over gehad heb en zag dat de routes eigenlijk zo'n 300 woorden moeten zijn. Toen ik zag dat de routes die ik heb soms wel 500 woorden zijn heb ik nog wat werk te doen en daar was het nu geen weer voor, overdag tenminste niet. Dan maar een ronde lopen. Ik liep lekker, reden om de grote ronde te maken. Rondje Hooibrug – om terug in het dorp een ijsje te halen, dat vindt het hond lekker.

Het kwam ook goed uit, ik ben tenslotte zo'n beetje aan het trainen om grotere stukken te lopen want ik heb met oudste zoon afgesproken om Tweede Pinksterdag 's morgens op Mariabedevaart te gaan, naar de St Jan in Den Bosch. Dat is traditie aan het worden, samen lopen in mei. Na alles wat er gebeurd is zat het er maar net in, eerst weer wat conditie opbouwen. Nu weet mijn lief ook dat de afstand geen probleem is voor me.

Ook nu weer een paar mooie foto's gemaakt onderweg. De maïs die nu begint op te komen, nog niet overal maar op warmere plekken komt ie. Verder wat natuur, het ziet er allemaal zo mooi uit nu het begint te groeien.

P1100565 Mais komt op
 
P1100561 Indy Hooibrug

P1100564 Kalveren Hogert
P1100569 Sluisje Staand
P1100571 Molen Genenberg 
   


Morgenavond buiten tekenen, afsluiting van het seizoen van de tekencursus. We gaan naar Gemonde Centrum, bij de kerk.
   

Responses

  1. Jaja, dat vind de hond lekker…………..smoesjes! Ik denk dat de baas ook geen “Nee” zegt tegen een lekkere hoorn met roomijs. 😉 Gelijk heb je, hoor. De kleine geneugten van het leven zijn dat, hé? Mooie foto’s, Gijs!


Geef een reactie

Categorieën

