Gepost door: gijssterks | 20 mei 2010

Buiten Tekenen

Gisteravond was het 'buiten tekenen', de laatste les van het seizoen. Een toegift van de leraar eigenlijk, niet iedereen is er, van de middag en avondgroep was ongeveer de helft er, 10 personen.

We waren in Gemonde, verzamelplaats De Schuif, het café min of meer tegenover de kerk of beter gezegd tegenover het kerkhof.

Om 19:00 verzamelen, 19:15 introductie en dan plekkie zoeken en tekenen met 20:30 koffiepauze en 21:30 nabespreking.

De medecursisten van de middaggroep waren blij dat ze me weer zagen, ze hadden me niet meer gezien sinds Pasen. Even bijpraten, zo gaat dat.

Ik ben met een paar anderen op het kerkhof gaan zitten, anderen zaten aan de straat of in de pastorietuin, de pastoor is ook cursist.

Zoals de caféhouder het zei: 'We hebben hier een kerkhof en een begraafplaats. Bij het kerkhof staat ook een geel richtingbordje naar de begraafplaats'.
In het dorp zelf ligt het kerkhof, daar wordt sinds ca 1970 niemand meer begraven. Buiten Gemonde op de Hogert ligt een prachtige begraafplaats in het buitengebied. Een begraafplaats waarvan menigeen zegt 'Hier zou ik ook wel willen liggen'.

Het resultaat van mijn werk klik op plaatjes voor vergroting:

P1100582 Foto kerkhof Gemonde P1100586 Tekening Kerkhof Gemonde

Ik was best tevreden. Minder dan twee uur werk. Natuurlijk kan het beter. De kleuren op de achtergrond die vervagen ten opzichte van de voorgrond, het komt er best goed uit, al mocht het hekwerk iets minder duidelijk aanwezig zijn en de grafzerk voor nog zwarter. Maar nogmaals, minder dan twee uur werk en het begon grauw te worden … Ik was tevreden.


De komende weken is er nog een keer of misschien vaker buiten tekenen. Als ik kan doe ik mee. Buiten tekenen is leuk, ik doe het te weinig.

Geef een reactie

Categorieën

