Gepost door: gijssterks | 26 mei 2010

Efteling – 2010

P1100749 Efteling St Net als vorig jaar zijn we met Lisa weer naar de Efteling geweest, natuurlijk weer met de AH-kaartjes.

Vorig jaar, 17 september 2009, hadden we mooier weer. Het was nogal koud en in de loop van de morgen begon het wat te druppelen en toen we tegen drie uur naar de uitgang liepen had ik net als sommige anderen de paraplu opgestoken. Het was best wel rustig.

Schoolreisjes, dat wel. Zo zag ik een boel kinderen van een Dalton-school, stond op hun rug. Kleine crimineeltjes denk ik, ik ken de Daltons van Lucky Luke. Dat ze daarmee te koop lopen … maar ja, je kunt ze zo wel kennen!

Alleen jammer dat het te koud was om op een terras te zitten of op een bankje in het zonnetje te gaan zitten. Hadden we maar een andere keer moeten gaan.

P1100843 Efteling kookpotten Het was leuk. Natuurlijk. Leuk voor ons, leuk voor Lisa. Ik heb me zelfs laten verleiden mee te gaan in de kookpotten waar je toch wel hard rondgaat. Ik hou helemaal niet van dat soort toestanden, vorig jaar was de draaimolen nog genoeg, nu wilde ze meer.

Die Congolese Belg die in België procedeert tegen de manier waarop negers getekend zijn in 'Kuifje in Afrika' moet maar wegblijven uit de Efteling. Zoals de inboorlingen in de Efteling worden afgebeeld …

Vanzelfsprekend ook foto's gemaakt. Vorig jaar had ik mijn spiegelreflex, nu alleen maar het kleintje, de Panasonic FX55.
Ik moet er nog doorheen, hier een paar die ik snel uitgezocht heb.

P1100700 Efteling 1
P1100706 Efteling 2
P1100759 Efteling 3
Volgend jaar mag Wouter ook mee. Die mag dan wel in het karretje hebben we gezegd.  

Responses

  1. Leuke grootouders zijn jullie! Zo maak je herinneringen. Later als ze groot is zegt ze:”Weet je nog, opa”. Lang geleden dat ik daar was (20 jaar). Er is heel wat veranderd, zo te zien.
    p.s. Kan je niks doen aan die pop-ups die openen via jouw weblog? Ik heb dat niet…


Geef een reactie

Categorieën

