Gepost door: gijssterks | 27 mei 2010

Monumenten- Fietsroute

De finale nadert! De fietsroute langs de monumenten in de gemeente Sint-Michielsgestel.

Op 4 mei waren we bij elkaar geweest en de planning doorgesproken. Een paar dagen later de planning van de drukker gekregen. Volgende week dinsdag, 1 juni, moeten de gegevens aangeleverd worden zodat de drukker het boekje kan gaan opzetten. Aanpassingen zijn dan nog wel mogelijk, de opzet is dan redelijk definitief.

Vanmorgen heb ik een afspraak gehad met een lid van de monumentencommissie en de secretaresse van die commissie om te kijken wat we nog moeten doen voor dinsdag.

De lijst met monumenten is compleet en genummerd, het lid van de commissie zal er nog doorheen gaan om te zien of er omschrijvingen aangepast moeten worden.

Over de routebeschrijvingen zelf, hoe uitgebreid die konden / mochten zijn, was nog onduidelijkheid. Na overleg met de uitgever mag die nu toch groter zijn dan hij in eerste instantie had aangegeven. Zoals hij het aangegeven had was er nauwelijks kans om monumenten in de route aan te geven. Besloten is dat wel te doen.
Het betekent dat ik nog een keer door de routebeschrijving ga, ik heb intussen lange en korte versies en heel korte. Dinsdag moet het klaar zijn. 6 routes in 4 kernen. Vanmiddag heb ik 3 routes gedaan, alleen nog referenties naar de genummerde lijst maken.

Jammer dat er enkele monumenteigenaren zijn die er bezwaar tegen hebben om opgenomen te worden in het boekje.

Sommigen hebben terechte cq begrijpelijke bezwaren. Zoals iemand die aan een eigen weg ligt 100 meter van de openbare weg, ik begrijp dat hij niet gediend is van mensen die toch de eigen weg in gaan. Van anderen vind ik dat ze niet moeten zeuren. Zoals iemand die niet wil dat er een fietsroute langs zijn pand komt omdat hij rust wil. Of een ander die niet vermeld wil worden maar wel onlangs subsidie gehad heeft. Het is gewoon openbare weg, ik zou harder zijn, Wet op Openbaarheid van Bestuur. Bovendien staan de monumenten wel op de website van de gemeente. Ik ga er niet over maar ik zou niet gevraagd hebben om toestemming, zoals de gemeente wel gedaan heeft.

Zoals ik zei: De finale. Nog even doorbijten, voor mij zit het meeste werk er dinsdag wel op. Ik ga alleen nog enkele foto's bijmaken, dat kan nog de komende paar weken.

Geef een reactie

Categorieën

