Gepost door: gijssterks | 2 juni 2010

Mogen wij ook op de foto?

L6021969 Studenten Gemonde

'Mogen wij ook op de foto?' hoorde ik roepen.
Nadat ik klaar was met wat ik aan het doen was ging ik naar ze toe.
'Ja natuurlijk mag dat.' en ik maakte deze foto. 
'Doet U daar ook iets mee?' vroegen ze.
'Ja, ik hou een weblog bij'.
En hier staan ze dan. Studenten die aan het genieten waren van het leven, zoals ze zelf zeiden, op het terras van De Schuif, onder de lindenbomen.


Het begon met 'Wat bent U aan het doen?', toen ze dat riepen maakte ik net een foto van het kerkhof in Gemonde. Wel over de straat roepen en toch netjes opgevoed, U zeggen, zo hoort het ook.

Ik was foto's aan het bijmaken voor de Monumenten Fietstocht. Stukje in Sint-Michielsgestel en in Gemonde. Een paar monumenten zijn veranderd. Nieuw Herlaer bij Halder werd anderhalf jaar geleden nog verbouwd, nu is dat klaar. Gemonde Kruisstraat is intussen gerestaureerd.

Hier was ik bij, beetje bijzonder, een gemeentelijk monument dat verhuisd is, bij monumenten denken veel mensen dat het altijd gebouwen zijn en die verhuizen niet zo makkelijk.

L6021966 St Odulphus Het beeld van St.Odulphus stond langs de Sint Lambertusweg bij de school. In de loop van de tijd was het beschadigd. Nu staat het veiliger op het kerkhof midden in het dorp nadat het gerestaureerd is.
Ze wisten er alles van.

Het was vandaag lekker weer om te fietsen. Mooi om foto's te maken ook. Die twee heb ik gecombineerd. Heel anders dan met een glas bier op een terras hangen…

Geef een reactie

Categorieën

