Gepost door: gijssterks | 9 juni 2010

Stemmen

Stemmen. Op wie?

In elk geval niet op Emile Roemer. Iemand met zo weinig gevoel voor cijfers, moet die het land regeren?

Roemer reactie In een reactie in het Brabants Dagblad van Emile Roemer (SP-baas) met als titel 'Minister Verburg is een ramp voor het platteland' schreef hij 'Een varken op 80 vierkante cm laten leven is geen leven'.
Die man moet zich niet bemoeien met cijfers. 80 cm2, net geen 9×9 cm, met een minimaal gevoel voor cijfers moet je toch snappen dat zoiets gewoon niet mogelijk is.
Het lijkt geen vergissing, op de site van de SP Tilburg zie ik
hetzelfde artikel, met de fout.

Ik zag geen reactie of rectificatie vandaag in de krant. Typisch weer zo'n geval dat mensen 'Oooh' en 'Wat verschrikkelijk' zeggen, zonder na te denken. En wie het hardst roept heeft gelijk. Ook als het onzin is. Ook met zoiets.


Op wie ik stem? Raad maar. Niet alles zet ik op de weblog.

Ook niets over de uitslag. 'Een land krijgt de politici die het verdient' is een bekende uitspraak. Die klopt altijd ook al denk je naderhand 'Waaraan hebben we het verdiend?' Aan je medelanders dus…


Wat het stemmen zelf betreft: Zoals ik tegen die mensen op het stembureau zei: 'Zoiets zouden ze met de computer moeten doen.'

Responses

  1. Hallo Gijs, blij te lezen dat alles weer goed met je gaat.Met mij gaat het op en af, soms heb ik nergens zin in. Dat is niet de rede dat ik mijn weblog niet meer bijwerk.Om een of andere reden kan ik zelf niet meer inloggen. Ik heb alles geprobeerd maar het lukt niet.Daarom maar een nieuwe weblog gemaakt http://decontentemens.skynetblogs.be.
    Omdat we hoog nodig aan vakantie toe zijn,zal ik pas eind juni regelmatig gaan bijwerken. Veel sterkte verder en de groeten aan je FANCLUB. HOUDOE! DE CONTENTE MENS Aart uit Valkenswaard


Geef een reactie

Categorieën

