Gepost door: gijssterks | 27 juni 2010

Een mooie zondagmiddag in juni in Sint-Michielsgestel

P1110249 Dorp 1 
P1110250 Dorp 2

Zo druk was het vanmiddag hier in het dorp, ik heb de foto's niet hoeven te bewerken. Terwijl het prachtig weer was, volgens www.weeronline.nl weercijfer een 10

Nee, Sint-Michielsgestel ligt niet in de Bible-belt, ook al is het kerkje op de onderste foto de Protestantse kerk - ook daar was ook helemaal niets en niemand. Nee, er was voetbal op televisie. Duitsland – Engeland, de wedstrijd begon om 16:00 uur, het was 16:20 toen ik de foto's maakte.

We hadden even een rondje gefietst en het was erg rustig onderweg, rustiger dan op een maandagmorgen om 11 uur als de vrouwen poetsen en de mannen maar een eindje gaan fietsen in hun eentje, zoals ik ontdekt heb.
De mensen die nog op straat waren dat waren ook bijna alleen vrouwen. Voetbal, daar blijf je voor thuis of ga je naar een café met groot scherm. De meeste mensen tenminste, ik niet. Doet me er aan denken, waar is die tijd dat ze een bord buiten hadden staan met 'Wij hebben kleurentelevisie'.

Ik niet? Nou ja, ik moet toegeven, toen ik vijf minuten later thuis was heb ik de televisie aangezet, het was net na het eerste doelpunt.

Ik vind het mooi dat ze die vuvu-krengen onderdrukken. Van mij mogen ze ook de onzin-dingen in het commentaar wegdrukken, je weet wel, '…. die afgelopen seizoen 12 keer in de basis stond bij … en 6 keer is ingevallen'. En ik heb jaren met Duitsers gewerkt en had nog nooit gehoord over 'dat onterechte doelpunt in 1966 toen Duitsland ook tegen Engeland speelde en waar de Duisters nog altijd meteen over beginnen'.

Morgen 16:00 Nederland - SlowakijeAls je rustig een rondje wilt fietsen…


Ook nog echt belangwekkend nieuws vandaag. AH is bijna door de Beesies heen, de 31 miljoen (!) zijn bijna op.
 

Responses

  1. HiHi, grappig wij vinden voetbal ook niet de moeite waard en gaan dan lekker een stukkie toeren op onze motorfiets.


Geef een reactie

Categorieën

