Gepost door: gijssterks | 29 juni 2010

Heb je geen last van de warmte?

Nee, ik niet. Gewoon een beetje aanpassen, geen gekke dingen doen als het zo warm is.

P1110265 Indy Laan Zo ben ik vanmorgen, zoals ik vaker doe, om half acht met het beest een klein uurtje het bos in geweest. Lekker. Ze had er zin in, gisteren had ze de hele dag gelegen, koele plekjes zoeken in de tuin of in de garage.

Indy was in de Dommel geweest. Iemand die me zag: 'Die komt zo toch niet binnen?', Indy was eerst nat geworden en had daarna over een zandpad gelopen. Ik 'Ze gaat zo meteen de huiskamer in en kruipt dan meteen op de bank'. Zij: 'Daar zal je vrouw blij mee zijn!' Natuurlijk niet, natuurlijk komt dat beest niet binnen. Ze is sowieso amper binnen met dit weer, soms even op de keukenvloer, voor de rest buiten of in de garage. En ze weet niet eens dat er honden zijn die op de bank mogen komen.

Nee, ik kan best tegen de warmte. Van mij mag het. Zelfs als het dertig graden is kan ik gewoon een rondje gaan fietsen. Wandelen niet, als het meer dan vijfentwintig graden is vind ik het te warm daarvoor. Voor de rest: Alles. Alleen geen stenen gaan kruien of zoiets maar dat is voor niemand goed met dit weer.

P1110268 Indy kwijt We waren Indy vanmorgen kwijt, mijn lief kwam terug van het zwemmen. Nee, de garagedeur had niet opengestaan. Niet in de garage, niet op het terras in een schaduw-hoekje. Niet in de tuin bij de tuinstoelen, weggekropen. Niet in de keuken. Niet in haar huisje zoals we haar kennel noemen. Uiteindelijk zagen we haar liggen, foto rechts. Schutkleur heet zoiets. *)

Vanmiddag weer eens aan het schilderen geweest, later meer. Ook lekker. Straks de barbecue aan. Van mij mag het zomer blijven tot oktober.

Ons moeder zei het al in mei, 1947, koude winter veel sneeuw, koud voorjaar, bloedhete en droge zomer. Ik hoop dat ze gelijk krijgt, we liggen op schema.

Donderdag en vrijdag wordt het heel warm met een zuidenwind. Een paar jaar geleden kwamen er toen pijlstaartvlinders uit Frankrijk hierheen, gedreven door de wind. Ik zal het in de gaten houden.


*) Indy ligt naast het tuinhuisje voor het houthok. Terwijl ik in het tuinhuis had staan schilderen. Ik had haar niet gezien.

Geef een reactie

Categorieën

