Gepost door: gijssterks | 3 juli 2010

Wat is er nog meer?

Gisteren voor de wedstrijd:

P1110294 Oranje bol

De oranje tompoezen / tompouces hebben we gehad, de oranje rose-koeken ook, nu de oranje chocoladebollen – wat is er nog meer?

Gisteren voor het eerst voetbal gezien met het Nederlands elftal.

Donderdag.
Feestje.
'Ik heb nog weinig voetbal gezien.'
'Jij kijkt toch zeker ook naar het voetbal als Nederland speelt?'
'Ja, meestal wel. Hoezo?'
'Heb jij dan niet gekeken maandag, Nederland tegen Mexico?' 
'Jawel, maar dat was toch geen voetbal?'

Tuurlijk had ik al wel voetbal gezien. Duitsland, eerder tegen Engeland en vanmiddag nog tegen Argentinië, allebei gedeeltelijk. Dat was andere koek!

Gelukkig ben ik geen echte voetballiefhebber. Scheelt een hoop vrije tijd. Ik hoef die voorbeschouwingen en nabeschouwingen en vooruitzichten en overzichten en na-commentaren en deskundigen en oud-voetballers en oud-trainers en water nog meer is niet te zien. De voetbalcommentaren in de krant heb ik in twee minuten gezien, als ik er al naar kijk. Voor voetbalblaadjes kan ik de moed niet opbrengen. Ik zou zo in een programma kunnen als 'ondeskundig buitenstaander'. Maar als ik de mensen hoor die wel kijken zijn er al genoeg deskundigen die er niks van snappen.


Blijft het probleem: Wat is er nog meer aan oranje gebak?



*) Sorry, niet Nederland – Mexico maar Nederland – Slowakije, afgelopen maandag 28 juni. Zoals ik zei: Ik ben geen echte voetballiefhebber. Wel had ik het zelf in de gaten toen ik de eigen weblog nog eens overlas.

Geef een reactie

Categorieën

