Gepost door: gijssterks | 5 juli 2010

Soms wil je geen gelijk hebben…

Vorige week op een feest ging het over de Boerenbondwinkel. Dat ze nooit hebben wat je moet hebben. 'Ze zullen nu wel zeggen dat de voorraad in Schijndel lag' werd er gezegd, de Boerenbondwinkel in Schijndel is pas geleden afgebrand.
Ik had het eerder meegemaakt, daar ook de verhalen. Iemand die regenpijp moest hebben met bochten. Ze hadden wel de bochten maar niet de rechte pijp zelf.

Vrijdag ging ik naar de Boerenbondwinkel. Een zak hondbrokken, Pedigree Pal Adult Maxi 7,5 kg, ze krijgt goed voer.
Hadden ze niet. 'Vanmiddag misschien'.
Ik zeg tegen de Boerenbondmeneer, ik denk de bedrijfsleider: 'Gisteren hadden we het er nog over en meteen maak je het waar. Dat jullie alles hebben behalve net dat wat je wilt hebben'. Hij vond het niet echt leuk al bleef hij netjes.

Vandaag had ik de terrassen schoongespoten, hondenhaar en alg en vuil eraf. De tuinslang schoot een paar keer van het koppelstuk af - ja ik was nat – het koppelstuk was versleten. 
P1110305 KoppelstukEind van de middag vlug even naar de Boerenbondwinkel. In het Gardena-rek een koppelstuk gepakt en naar de kassa.
'Dit is grote maat' zei de Boerenbondmeneer, dezelfde als vrijdag. Ik moest de gewone maat hebben. De service is goed om ook iets positiefs te zeggen, hij liep mee naar het rek om de goede te pakken, ik had er zomaar eentje gepakt zonder leesbril.
Ze waren er niet meer.
Ik zei dus meteen 'Ik zei het vrijdag en nu blijkt het weer, dat jullie alles hebben behalve dat wat je wilt hebben!'
Hij: 'O was U dat, ja ik weet het nog. Maar die koppelstukken gaan zo hard met dit weer, ze zijn niet aan te slepen. Eind van de week misschien'.

Soms wil je geen gelijk hebben. Soms wil je gewoon hondenbrokken. Of een koppelstuk.


Ik zie het al voor me, morgen in de krant:

Prijs op zwarte markt bereikt grote hoogte
Koppelstukken Gardena niet aan te slepen

Geef een reactie

Categorieën

