Gepost door: gijssterks | 7 juli 2010

Fantoom shock

ICD-Inside Sommige ICD-dragers ervaren wel eens een fantoom shock. Meestal gebeurt dat bij het in slaap vallen of bij het wakker worden. Zoiets als het gevoel wat de meeste mensen wel kennen ergens van af te vallen. Ze ervaren een ICD-shock die er niet geweest is. Een bekend verschijnsel bij ICD-dragers, zoiets als fantoompijn bij een afgezet been. Het gebeurt, niet vaak, maar het gebeurt. En het lijkt heel echt in de belevingswereld van degene die het overkomt.

Soms gaat het ver. Op het Amerikaanse forum voor ICD-dragers een bericht:

Ik wed dat nog niemand een verhaal als dit ooit geplaatst heeft op dit forum.

Mijn vrouw maakte me me gisteravond wakker met een schok en schudde en schreeuwde. Ze had een fantoom-shock ervaren. Ze kon heel precies beschrijven wat ze gevoeld had.

Het probleem is dat ik degene ben met de ICD, niet zij…

Stel je voor: Een fantoom-shock omdat ze zo met me meevoelt…

Meeleven kan ver gaan. Hij had als ICD-drager ervaring met shocks, zij was steeds aanwezig geweest.


Een lid reageerde:

Wow! Ik had een acupuncterist die Chinese geneeskunde beoefende en zei dat op lange termijn koppels een energie-cyclus ontwikkelen die synchroon gaat lopen! Mijn man weet altijd wanneer ik een kopje thee wil …… en vertelt me dat ik moe ben voordat ik het zelf onderken!

Een ander lid:

Dat is nou Ware Liefde!

Geef een reactie

Categorieën

