Gepost door: gijssterks | 29 juli 2010

Bah wat vies….

Waarschuwing:

Dit verhaal bevat onderdelen die zo vies zijn …
Wie niet van griezelen houdt, muizen eng vindt, en/of niet van stank houdt moet niet doorlezen.


Gisteren gingen we naar Scheveningen.

Toen we de auto open deden stonk het er. STANK met Hoofdletters. Bah wat smerig. 'Het lijkt wel of er een dooie muis ligt' zei ik nog. Laat ik dit zeggen: Als dit een geur-weblog was, als ik het hier kon laten ruiken, dan had je intussen de weblog al weggeklikt en de computer buiten neergezet om te luchten. Zo smerig… Geen hondepoep aan de schoenen of zoiets, dat stinkt bij lange na niet zo.

We hebben de auto nog doorzocht, niets te vinden. Nou had ik afgelopen zaterdag groenafval naar de milieustraat gebracht, misschien een plastic zak met oud tuinsafval die gelekt had. Hoewel, dit stonk nog erger.

Met het raam open tot de snelweg en daarna de airco stevig aan zijn we toch maar gegaan.

Ik was verkouden. 'Shit' zei ik, 'vergeten een extra schone zakdoek mee te nemen'.
Mijn lief zei dat er papieren zakdoekjes in vak in de deur zaten, naast het doosje snoep en de wegenkaart.
Ik kijken, nee niets. Nog even helemaal onderin voelen. Ik voel iets zachts en wolligs. 'Een Beesie!' denk ik en vis het wollige ding er met twee vingers uit. Nee, geen Beesie. Een dooie muis! De veroorzaker van de stank!

Het muisje moet zaterdag tussen het groenafval gezeten hebben en ontsnapt zijn. Weggekroppen en vervolgens uitgedroogd in de auto, zonder drinken. Maandag en dinsdagavond had ik de auto gebruikt en niets gemerkt, maar toen bleef ik in het dorp en dan rij ik liever met het raam open als het kan.

P1110465 Muisje Vlak voor de brug van Zaltbommel zijn we gestopt op de vluchtstrook en de muis naar buiten gewipt. Uit het raam gooien had misschien ook gekund maar dan moet je hem goed vast pakken, het muisje zal toch maar naar binnen waaien op de achterbank…

Op Scheveningen hebben we een wandeling gemaakt langs het strand. Even uitwaaien. Het was nodig. Bij de musical geen boze gezichten  dus de lucht zal toch wel een beetje uit onze kleren gegaan zijn…

Toen we 's avonds terug kwamen in de auto was de lucht een stuk minder, maar niet over.

Intussen is de auto schoongemaakt. De inhoud van het vakje inclusief wegenkaart liggen in de Kliko. Ik ben bang dat we over vijf jaar die stank nog zouden ruiken, al is het maar in gedachte…

Blijft de vraag, wat is er erger: Een dooie muis zoals deze, of een levende muis die onder je kleren kruipt onder het rijden. Van een levende muis in de auto kun je volgens mij een mooie filmscene van maken – of heeft iemand dat al eens ooit bedacht…

Geef een reactie

Categorieën

