Gepost door: gijssterks | 2 augustus 2010

Ik droom van werken …

Heel vreemd. Ik droom veel, maar wat me nu overkomt…

'Droomde veel' moet ik eigenlijk zeggen. Nu ik dit schrijf realiseer ik me dat ik inderdaad veel minder droom sinds ik geen Sotalol meer slik. Een van de mogelijke bijwerkingen daarvan is dat je meer kunt gaan dromen. Ik heb altijd veel gedroomd cq veel dromen gekend die ik 's morgens nog wist – er zijn theorieën die zeggen dat iedereeen droomt maar veel dromen niet herinnerd worden. Het zij zo.

Ik begin opnieuw:
Heel vreemd. Ik droom vrij veel, maar wat me nu overkomt… Zelden heb ik last van terugkerende dromen. Nu wel. Al een tijdje, een paar maanden of zo.

In deze droom ben ik aan het werk op of bij de chocoladefabriek waar ik zo lang gewerkt heb.
Het vreemde is dat ik steeds vragen krijg. Loonadministratie: 'Ik kan je niet vinden op de Payroll', helemaal niet vreemd want ik word niet betaald, ik ben immers met pensioen. Personeelszaken: 'Onder wie val jij want ik kan je niet terugvinden in het organisatieschema', nogal wiedes, ik zit helemaal niet meer in de organisatie. Ik ben met pensioen maar ik heb het niemand verteld en ben gewoon doorgegaan met mijn werk. Ik doe projecten die ik zelf bedacht heb, help mensen zonder dat iemand zeurt over kosten-baten of vraagt of het wel costefficient is, ik zit ook niet in de IT-organisatie.

Eigenlijk – of moet ik zeggen eindelijk - een ideale baan. Werken maar geen baas. Geld komt toch. Nergens verantwoording afleggen. Heerlijk toch?

Het zal er misschien mee te maken hebben dat we een goede pensioenregeling hadden, met 60 moest je weg. Nu dus. Nu zou ik als 'oud' buitengezet zijn. Oud en afgeschreven, maar ik had ze allemaal lekker tuk.

Alleen, vorige week had ik een probleem. Ik liep met een collega, een vrouw, op het industrieterrein en kwam een van mijn broers tegen die daar ook liep met iemand anders. Ik stelde haar voor en zei hem dat ze een collega was. Mijn broer: 'En dat moet ik geloven? Nee, je bent met pensioen!' 

Dromen over werken … ik denk dat ik aan vakantie toe ben…

Geef een reactie

Categorieën

